Chinchillapower!

Jeg har kjæledyr som de fleste andre.. Mange har kjæledyr, selvom ikke alle har det. Noen ønsker det av hele seg, andre bryr seg egentlig ikke så mye om å ha kjæledyr.

Nå er jo jeg av den arten som elsker alt som kryper og går, så selvfølgelig har jeg kjæledyr. Jeg fikk de av storebroren min og frk.breang, he he. Jeg har to stk, den ene heter Romeo– og den andre Milo.

Milo er en spretten liten pelsdott på snart 2 år som alltid er klar for nye oppdagelser, han er glad hele tiden, og ingenting hindrer han i et sandbad… Chinchillaer bader nemlig i sand- de tåler ikke vann.. (Såklart drikker de vann da)
Kallenavnet til Milo er "Sandmonsteret", for han spruter sand utover hele huset, da er det bare rett og rimlig, heheh. Det morsomme med Milo er at han bestandig er så livlig! Jeg har ikke sett på maken, og når han først kommer seg ut av buret sitt blir han plutselig veldig sky, men samtidig frempå. Hvordan det kan ha seg, må du ta opp med han.

Romeo er en smule underlig av seg, han sier ikke nei til å ta seg en tur ut av buret sitt og utforske, men han hater å krangle med lillebror Milo. Milo ypper hele tiden, og Romeo er lei det. Romeo er hele 3 år allerede, og det første navnet vi ga han var egentlig "Snowi" fordi han er hvit. Snowi ble litt tamt, derfor vi valgte Romeo, og han er oppkalt etter sangen som var med i MGP. Romeo er veldig lydig av seg, og med lydig mener jeg at han FOTFØLGER deg faktisk. Han gjør hvertfall det på meg, he he..

Jeg tar ofte med meg chinchillaene mine ut i hagen, og nei: De stikker ikke av! Man skulle kanskje tro det, men det er greie dyr, og de vet at det er dumt å gå for langt. Det er ikke sikkert alle chinchillaer oppfører seg slik, så aldri stol hundre prosent på det, men mine gjør det. De sier ikke nei til å leke fotomodeller heller, veldig fotogene chinchillaer, asså! Haha, men det må de nesten være siden jeg er denne såkalte "eieren."


Milo


Romeo

Har du noen spørsmål ang. chinchillaer? Da er det bare å skrive inn ditt spørsmål i feltet nedenfor (som kommentar).
10 kommentarer

Siste innlegg