Auch.. Norsken i dag..

Ja, auch.
Ungdommen blir verre og verre i norsk! "Og & å "-feil hele tiden, ingen bryr seg om hvordan de skriver lenger. Mulig vi har retteprogrammer til skole, men selv om det ikke er skole må det da gå an å skrive norsk!? Uff! Det er nesten litt pinlig å se at folk ikke klarer det lenger, og så er det veldig mange som sliter med "hvert, vært, verdt, vert".. osv. Har skolene gått tom for norsklærere? Jeg bare lurer? Eller er det elevene som har gått tom for fokus? Er man norsk så må man vel kunne det? Et par skrivefeil her og der er ok, men hele tiden? Det er rett og slett litt flaut det. Moren min sier det hele tiden til meg.. Hun spør meg av og til om; "hva står det her?" osv.. Det er litt synd at norsken har blitt som den er i dag. Det verste er at folk sier "skjøre" når det heter kjøre, og "skjøkken" når det heter kjøkken. Hvis ikke dette blir skjerpet, hvordan vil det være om 20 år? Det er til og med snakk om at ord som kjære, kjøre, kjapp, kjøkken, kjole osv skal bli fjernet, og gjort om til skjære, skjøre, skjapp, skjøkken og skjole… Dere tar poenget. Hvorfor har det blitt sånn? Det er skremmende. Tenk på hvordan det var for 30 år tilbake i tid, da hadde de ikke like mange unntak som vi har i dag engang. Jeg skjønner ikke hvordan det går an… Mener ikke noe vondt med dette her, folkens, jeg bare sier det jeg mener. For det er jo faktisk sant: Språket er endret helt fullstendig! Hvor vil dette ende??

– Titt * med en pågående spørsmålsrunde.. Klikk her:
http://titt.blogg.no/1268571818_hey_vil_du_sprre_om_n.html#comment

1 kommentar
    1. Det er vel ikke meg du “klager” på vel ? (A)
      nei, det kan det ikke være, jeg er jo så bra på norsk ;P

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg