INFORMASJON OM Ingrid Jackson Photography *

Hey! Får så mange spørsmål angående fotosiden min på facebook, som du finner HER, så jeg tenkte å lage et innlegg om de mest stilte spørsmålene!

 

REDIGERING


Jeg bruker Photoshop CS5 til å redigere bildene mine med, og dette har jeg drevet med i ca. 2 år. Jeg anbefaler jo CS6 siden det er nyere, og har noe kulere design og noen nye funksjoner! Jeg redigerer ikke bilder for folk lenger ettersom dette tar så enormt mye plass, en del tid og det er ikke alle bilder med “riktig kvalitet.” Jeg redigerer kun bildene jeg har tatt selv, så hvis du har vært med meg på en photoshoot redigerer jeg bildene dine for deg. 

FOTO 


Foto har vært en del av livet mitt siden jeg var 6 år gammel, og da løp jeg rundt med et lite digitalkamera. Jeg tar alle bildene mine selv, og jeg får inspirasjon fra overalt på internett. De store inspirasjonskildene mine er vel stort sett alle som er med i temafoto, som du kan lese om her, og diverse andre fotografer jeg følger på instagram. 

KAMERA


Kameraet jeg bruker heter CANON EOS 600D. Det er et helt herlig kamera med vridbar skjerm (så du kan se deg selv), og jeg elsker det! Dette har jeg hatt i snart to år, og er veldig fornøyd. 

OBJEKTIVER


Jeg har to favorittobjektiver som sitter på kameraet konstant, og det er 60 mm 2.8 macro, og 50 mm 1.8 II. Det er disse to jeg bruker for det meste! 

PHOTOSHOOTS 


JA, jeg tar bilder av andre. Jeg har fått så uendelig mye forespørsler, så jeg har begynt å ta betalt. Priser er litt ettersom hva du ønsker å ta bilder av.

 Fikk du svar på det du muligens lurte på?

//Jeg holder forresten til i Elverum! 

10 kommentarer

Siste innlegg