Den perfekte overflaten

“Du har en familie, venner og en herlig kjæreste. Du har ikke lov til å være deprimert. Ingenting er dritt i livet ditt, og du har ikke vært gjennom noe så ille som andre. Du kan vel se at de fortsatt smiler etter alt?”

Joda. De smiler, de. Sterke personer smiler som regel uansett hva det måtte være. MEN, det betyr ikke at de ikke kan ha det vondt. Det betyr bare at de har lært å se det positive i ting, og prøve å gi litt faen i at de har det vondt og fokuserer på det positive. 

Jeg har fått høre flere ganger at jeg ikke har noen grunner til å være deprimert. Problemet er bare det at man trenger ingen grunn for å være deprimert, det er bare tanker som trekker deg ned. Du trekker deg selv ned. Det er vonde følelser, og alle har vonde følelser av og til. Deprimerte personer; oftere enn andre.

“Du kan ikke være deprimert, du smiler jo og ler hele tiden!”

Fordi jeg er deprimert betyr ikke det at jeg går rundt og er lei meg og gråter hele tiden. Jeg gråter faktisk sjeldent, men det er dager jeg skulle ønske jeg ikke våknet opp. Det er ingen grunn til det, det er bare den følelsen. Jeg har jo selvfølgelig mine grunner, alle har sine grunner… Men man må huske på at selv om en person har det “perfekte liv”, så er det ikke sikkert at alt er så perfekt på innsiden. Det viktigste er  å ha det bra med seg selv, det er viktig å huske på. 

 

7 kommentarer
    1. jeg skjønner deg.. ofte jeg kan bli deprimert uten noen sjelden grunn..
      noen ganger har jeg det så bra at jeg får det vondt, for det er for bra.. hehe litt rart sikkert men det er sant

    2. Du er en inspirasjon for meg, takk gud for at du ble skapt og at jeg ble kjent med deg for en god stund tilbake <3 Du er virkelig ei godhjerta person og er bare være deg selv helt ut - TAKK for det! ;*

    3. Det værste jeg vet er når noen sier til meg ” du har det perfekte livet skulle ønskenjeg var deg!” De skal vøre glad de ikke går i mine spor..
      Men digger deg, stå på du er sterk ;**

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg