“Du er feit og stygg. Ingen liker deg”

Har dere noensinne tenkt over hvor vanskelig samfunnet vårt har blitt? Jeg mener, folk får hat OVERALT. Enten det er anonym drittslening på nett eller på gata, folk MÅ slenge stygge kommentarer uansett hvor en går. Jeg snakket nylig med ei nydelig jente på bare fjorten år, og jeg så for meg at hun var ei med selvtillit, og jeg trodde at livet hennes var ganske fint og greit. Det er jo det hun gir uttrykk for… Jeg hadde aldri sett for meg at hun tenkte så vondt om seg selv som hun fortalte. At ei jente på fjorten gjennomgår sånne ting, hva sier det dere, egentlig? Det forteller meg at vi lever i et samfunn som er helt pyton og farlig for oss selv.

Jeg kjenner kanskje fire personer alt i alt som tør å være seg selv- som tør å si hva de mener, som ikke er redd for å få hat. FIRE personer, folkens. Og jeg kjenner ganske mange. Jeg blir så sint og lei meg når jeg ser at det er så mange som sliter. Hvem er det som har skylden i det? Jo, det er jo oss. Det er jo vi som har laget et sånn samfunn… Jeg leker ingen superhelt her, for jeg vet jo godt at jeg ikke er det, men jeg mener at vi må tenke oss om. Vi må behandle mennesker som om de er mennesker! OG MENNESKER, folkens, MENNESKER har følelser.

Vi må tenke før vi sier noe til folk, før vi roper til noen at de er tjukke, før vi sier at de er stygge, det kan være tull, men personen som står der og tar imot det kan ta det innover seg. Dere aner jo ikke hva mottakeren av de sårende ordene føler, dere aner ikke hva de har vært igjennom.

Hvordan ville du følt det om du hadde komplekser med deg selv, og du fikk høre det om og om og om igjen hvor fæl du var?

 #Stophatestartlove

7 kommentarer
    1. Så sant! Det er fælt at samfunnet vårt har blitt sånn,og at alle må pirke på andre å finne feil på en person.

    2. Får ikke høre ting så ofte, og det er alltid tull. Men jeg tar det helt seriøst hver gang. Derfor passer jeg veldig på hva jeg tuller om til andre, sånn at de ikke faktisk blir lei seg..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg