Spørsmål og svar – kreften

Hvordan oppdaget du at du hadde fått kreft?
Jeg har hatt en veldig stor kul i låret veldig lenge, så til slutt fant jeg ut at jeg skulle til legen med den… Sånn fant jeg ut av det.

Hvordan reagerte familien rundt deg, og ikke minst du? 
Mamma ble helt borte, mens jeg satt der og strevde for å holde tårene inne når hun gråt. De fleste fikk vel litt sjokk, egentlig.

Vet du hva slags behandlinger du skal igjennom?
Jeg får vite det på fredag, tror jeg..

Må du ta fri fra skolen nå? 
Neida, jeg skal prøve å være der så mye som mulig!

Hva slags kreft er det? 
Det er lymfekreft

Hvem har stilt opp mest for deg? 
Familien min tror jeg

Er dette det verste som har hendt deg? 
Nei, vettu hva, det er det ikke… Det verste som hendte meg skjedde en uke før jeg havna på Sanderud.

Hvis du skal på cellegift, så mister du vel håret? Hvordan tror du det blir? 
Det er fullt mulig at jeg gjør! Tror det blir.. rart.. og kanskje litt morsomt, har alltid ønsket meg parykk, haha!

Hva slags behandling skal du ha? Hvor lenge varer den?
Det vet jeg veldig lite om foreløpig..  

 

15 kommentarer
    1. jeg heier på deg! en venninne av meg hadde lymfekreft for noen år siden, og nå er hun helt frisk – det går nok bra skal du se <3

    2. Først ville jeg si at jeg digger bloggen din, mye fine bilder og det du skriver er veldig bra 🙂 Fått intrykk av at du er en sterk person som har opplevd mye og jeg håper at du klarer deg <3 god bedring og håper alt går bra for deg og familien din fremover selv om det sikkert blir tøft :/

    3. Lykke til, Ingrid! Kreativ, Kul, og Tøff jente!:) Stå på, vi er mange som krysser fingra og heier på deg!:) Varm klem fra Randi

    4. Du beskriver kulen som stor.. Hva mer var den? Liksom, hvordan kjentes/kjennes det når du presser på den?
      Jeg har noen kuler i leggen min, de er sånn at når jeg presser på dem “knaser” det på en måte. Jeg har også noe slags flyttbare kuler ved kjønnet, altså hvis jeg tar på den flytter den seg til siden, men samtidig henger den på en måte fast et sted..
      Ingen av kulene mine er noe spesielt store
      Den største på leggen min er ca 3,5cm i diameter, hvor stor er kulen din?..

    5. Hvordan så kulen ut?
      Hvor på låret satt den?
      Har alltid vært så sinnsykt redd for å få kreft..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg