I’d be lying if I said it never was hard

Jeg er vanligvis utrolig positiv og sier at “Det går bra med meg!”.. Men i dag går det ikke så bra. I dag er en av de dagene jeg har vondt og skjelver og trenger en klem. Det er anstrengende å gå opp trappa, men jeg har vært ute i dag. Det var veldig godt å se igjen så mange snille og søte folk, og ikke minst få frisk luft! Nå er jeg halvveis på reisen, jeg mangler en kur til. Jeg håper den går like bra som den første… Og vet dere hva som er verst? Som gjør vondest? Det er nok at jeg mister håret mitt, uansett hvor sært det høres ut… Men det tok meg faktisk 17 år og gro det så langt. (Haha, det blir forferdelig.) 

Jeg håper dere alle har en veldig fin dag, hvertfall! Og ta vare på hverandre, alle som en.

– Ingrid Jackson

 

11 kommentarer
    1. Alle kan ha dårlige dager, men det blir nok bedre igjen 🙂 Høres egentlig ikke så sært ut, du har jo så utrolig fint hår. Men blir nok like lagt og fint igjen etter en stund søte deg 🙂 <3

    2. Forstår godt at du ikke har det så lett akkurat nå, men det ordner seg nok til slutt, skal du se. 😉 Jeg hadde også savnet håret mitt, men tenk heller på at du da kan vise fram det nydelige ansiktet ditt – enda bedre!
      Du kjenner ikke meg, men jeg vil bare si at jeg tenker på deg og ønsker deg alt godt. <3

    3. So take the train today and don’t look back again
      Live the dreams you have, don’t dwell on what has been
      Your future’s brighter now, there’s brighter days ahead
      Any sad farewell words, better left unsaid
      Dreamer, I know what you’re thinkin’
      I can see it in your face
      Maybe before you were happy
      But now your thoughts aren’t of this place

    4. Hei! Du har fått en ny leser! 🙂
      Jeg forstår at det blir vondt å miste håret, håret er vanligvis veldig viktig for oss jenter og noen blir jo lei seg når de er hos frisøren og det bare blir klippet en cm kortere enn hva som var meningen. Håret har på en måte så mye med hvordan man føler seg å gjøre, MEN hvis du skal se det fra en annen side: Er det ikke verdt å miste håret når det faktisk er mulig at kuren/kurene du tar redder livet ditt? Det er bedre å beholde livet enn å beholde håret. Håret gror ut igjen, ja, det vil ta sin tid, men det gror. Selv om det er vanskelig så prøv å ha det litt morro med parykker. Se også deg selv i speilet når du ikke har hår, vend deg til dette og innstill deg selv til å tenke positivt. “Dette skal gå bra, jeg skal bli frisk, håret er ikke det viktigste i livet her og nå, dette skal jeg takle og klare”. Positiv tankegang har så mye å si! Selvfølgelig går det ikke an å gå rundt og være happy hele tiden, ingen klarer det, men når du føler deg nedpå og at “hele verden er imot deg”, så er det viktig å klare og få disse tankene bort og erstatte de med de positive. Husk: 10 prosent er hvordan du har det, 90 prosent er hvordan du tar det!

    5. Kjære Ingrid <3 om du mister håret så hva gjør det du er like vakker uansett selv uten hår <3 Husk også på at ingen vil le av deg 🙂 alle vil forstå 🙂 desuten er vi så heldige idag at vi har parykker 🙂 <3 stor klem fra meg 😉 <3

    6. Det er helt ok å innrømme at man ikke har det bra<3 *cyber-klem* Jeg skjønner godt at du ikke vil miste ditt fantastiske, unike hår, men hva med å shave av alt og lage parykk av det? Enten til deg selv eller andre som trenger 🙂 Det viktigste er absolutt at du blir frisk, parykk er bare fresht!

    7. Det med håret forstår eg så godt – opplev jo det same sjøl. Noko av det første eg gjorde etter at eg fant ut at eg hadde kreft (og faktisk før behandlinga starta) var å klippe det lange håret mitt kort – tanken på å halde dei lange hårstråa, det fine lange håret mitt, i hendene, var rett og slett uutholdeleg.
      For dei som aldri har vore i ein slik situasjon, er det lett å seie “det gror jo att” – men det er hardt å miste håret – plutseleg er håret borte, noko av det som utgjer deg som person. Og plutseleg er det så veldig synleg at du er sjuk, synleg for alle rundt deg. Det er tøft, sjølv om man veit at håret kjem tilbake når behandlinga er overstått.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg