Hvordan kan du tråkke på noen som ligger nede?


Du kan sitte der og slenge dritt til personer over internett, over ask.fm, over facebook, twitter, kik og gud veit hva, men har du egentlig tenkt på hva det er du sier? Du burde skamme deg for å gå bak ryggen på venninna di og fortelle hele verden om hemmelighetene hennes. Du burde støtte henne og vise at du er der for henne i situasjonene der hun trenger deg mest. Mobbing er ikke greit. Mobbing har aldri vært greit, og det vil det aldri bli. 

Tenk deg situasjonen der du kommer hjem fra skolen, og det første du gjør er å kaste deg på senga i gråt. Tenk å få høre dag ut og dag inn hvor “stygg” du er eller hvor store føtter du har. At du ikke er bra nok. Alt du ønsker er å ta livet ditt fordi ingen bryr seg om deg, alt de ser er det negative. Det er ikke greit, absolutt ikke greit. Vi er i 2014, folkens, vi må våkne! Vi er fantastiske mennesker med hver vår personlighet, og vi må lære å respektere hverandre for hvem vi er. 

Jeg lovet ei venninne å skrive dette innlegget; nettopp fordi jeg slår så veldig hardt ned på mobbing selv. Kjæresten hennes har startet opp en kampanje mot mobbing, og hvis dere vil kan dere gå inn og støtte gruppen her.  Det ville betydd utrolig mye!

7 kommentarer
    1. Hei, vinnina mi, jeg kjenner henne igjen i det du skriver her jeg sitter med tårer i øynene ! Utrolig bra innlegg, fast leser ! <3 kan du ha linkrunde ? Om du kan er jeg med ! 😀

    2. Sånne personer tror jeg bare er veldig sjalu, og alt de klarer å gjøre er å tråkke andre personer ned sånn at de kan “heve” seg selv, men sannheten er vel at de egentlig ikke hever seg selv på den måten. Det er bare veldig svake
      mennesker som gjør sånn.
      Kjempebra det med kampanje, tror mobbing vil eksistere i lang lang tid…

    3. Hei!
      Dette bildet var helt utrolig bra. Synes du er flink til dette med bilder, men dette er noe av det beste jeg har sett her inne. Så full av følelser og det forteller så vanvittig mye, og passer også godt til teksten. Mobbing er ukult, ingen tvil om det.
      Jeg har fulgt bloggen din en stund og titter innom hver dag,
      og ville bare si at jeg synes du er utrolig sterk!
      Og at du har min støtte, selv om vi ikke kjenner hverandre
      Riktig god bedring til deg, og fortsett å være så fantastisk som du er, og ta vare på kreativiteten din, du er heldig som har både den og evnen til å utforme den som du gjør:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg