Kjære anonyme tingtang…

..som skrev dette søte innlegget på ask.fm-en min, kan du være så snill og melde deg? Hvis du orker å ta på deg skoene mine og gå en mil med dem, så skal du få slenge en sånn kommentar til meg. Jeg har ikke noe valg om å dø,- for det skal jeg ikke. Og jeg klaget over håret mitt, men det betyr ikke at jeg har lyst til å miste det. Stå der i speilet og dra av deg ditt eget hår du, kjære deg, så skal du få lov til å dømme meg. 


Fikk forresten denne søte blomsten i dag! “Til den tøffe og kjekke jenta i Elverum.” Det gjorde dagen min, hihi! 

24 kommentarer
    1. Jeg ville også ha klaget på håret mitt. Spesielt hvis jeg hadde hatt så fint som ditt *~* Stay strong Ingrid <3

    2. Den personen vet virkelig ikke hvordan det er , det er virkelig noe man ikke kan uttale seg noe om, før man har vært i den situasjonen selv. Jeg “klagde” på akkuratt det samme, og trodde aldri jeg kom til og gjøre det før jeg selv sto der. Så ja. Ta en mil i skoene hennes og se hvordan det egt er a!
      Du er en sterk person Ingrid <3

    3. Den personen kan ta seg ei bolle. Seriøst. Og om du nå har klaget over det tidligere, betyr ikke det at du kan ha endret mening. Mennesker kan få en til å føle seg ti ganger styggere enn det man egentlig er. Håret ditt er nydelig, og det kommer ut igjen. Du skal bli frisk, og dette skal gå bra <3

    4. Føler med deg! jeg unner deg hår og utseende! jeg ble så irritert da jeg leste kommentaren den anonyme hadde sendt til deg på ask…
      son jeg oppfatter deg er du en super jente, selv om jeg ikke kjenner deg! men du virker som en man kan stole på, og du er nok en hyggelig og bra person!
      håper det går bra!

    5. Følger med på en dansk matblogger som i forfjor ble diagnostisert med kreft i underlivet. Sørgelig er det fase fire og det er ikke mye å gjøre der. Men med henne var det også ganske fælt å miste håret. Hun hadde langt, svart hår. Jeg tror det gjør noe med en, når man først står i situasjonen. Hele sykdommen blir plutselig så ekstrem synlig. Ikke bare for utefrakommende, men også for en selv. Og det kan være et slag av de større. Det vil alltid være negative sjeler derute. Du får bare tilgi dem egentlig, for de vet ikke bedre.

    6. Fyfader.. Kjente jeg fikk vondt i hjertet når jeg leste det. Hvor unødvendig.. Og enda verre er det at personen faktisk ikke har baller nok til å si navnet sitt. Blir flau og lei meg over at folk faktisk kan få seg selv til å skrive slikt..
      Tenker på deg, Ingrid <3

    7. At noen kan være så stygge med et annet menneske. Kansje det tyder på at den ikke har det så bra med seg selv

    8. Er det virkelig mulig..
      Tror de aller fleste ville “klagd” litt om de mistet håret.
      Enten det er fordi det gjør sykdommen mer synelig eller fordi man faktisk er knyttet til håret sitt på en eller annen måte.
      De som slenger dritt er ikke verdt og bry seg om selv om det av og til kan være vanskelig.
      Uansett fortsett med og være sterk du C:

    9. Slike folk er så feige og aner virkelig ikke hva de snakker om…
      Jeg ville bare legge igjen en liten kommentar og si at jeg beundrer deg. Fy søren så sterk du er og ikke minst, positiv! Stå på videre og sener masse varme tanker og en god klem til deg <3

    10. Det er vel ingen som er 110% fornøyd med håret sitt. Enten vil man ha krøller når man ikke har det eller man har krøller og ønsker seg rett hår. Jeg selv har perioder hvor jeg hater håret mitt, men det betyr jo ikke om jeg vil miste det. Du virker veldig sterk Ingrid og prøv å ikke ta til deg alt det negative og fokuser på det positive og de som ønsker deg alt godt! 🙂 Masse lykke til på reisen til å bli kreftfri!

    11. Hei!
      Det er kun DU som kjenner hvordan det er for DEG å miste håret, og du har din rett å si noe om det. Jeg har lest bloggen din, jeg vil takke for din ærlighet i forhold til din helse. Dette er med på å endre holdninger hos folk, veilede andre som er i lignende situasjon og det er med på at vi skal ta vare på hverandre.
      Du kjenner nok ikke meg, selv om jeg føler at jeg kjenner deg litt etter å ha lest her inne 😉 Din mor kjenner jeg, vi jobbet sammen på sykehuset for noen år siden, så hils og gi henne gjerne en klem fra meg 🙂
      Ønsker deg lykke til videre i behandlingen, varme klemmer til dere 🙂
      Ps! For en nydelig hund dere har, sukh…

    12. blir rett og slett kvalm av å lese dette innlegget. Altså, ikke negativt mot deg, men det som står der. Tragisk! blir rett og slett sint.

    13. kjære Ingrid…..ikke gidd å ta det innover deg…slike folk er bare ute etter….bråk,diskusjoner,sitter sikkert å ser etter ting de kan henge seg på….hvorfor anonym når man er så “tøff” å slenge ut noe så idiotisk…du står i en heeeeelt annen situasjon pr i dag enn for noen mnd siden….stå på du,og ikke bry deg om slike kommentarer….ha en knall dag..tenker mye på deg og dine….og ja…du skal bli frisk….leste intervjuet i avisa….tøffingen vår:)hils i heimen

    14. åhh du er så sterk!! jeg beundrer deg det rett igjennom! å håre ditt! MÅ HA HÅR det er nydelig! ikke bry deg om sånne tapere som går anonym! de er bare teite! Stå på!

    15. Jeg elsker håret ditt! Det vokser ut igjen, akkurat like fint og vakkert 🙂 Jeg sammenligner håret ditt med jenta i animasjonsfilmen “modig”, syntes i bunn og grunn du og den rollen er ganske like 😉

    16. du har sykt fint hår!… skjønner ikke hvordan noen kunne ha mobbet deg i utgangspunktet… jeg synes det er unødvendig å skrive noe sånt anonymt, eller ikke. men du er utrolig sterk og klarer deg utrolig bra, vær fornøyd med sånn du ser ut. du er pen med og uten hår, og det kommer jo ut igjen etter hvert. 🙂

    17. Jeg skjønner ikke at folk kan i det hele tatt tenke den tanken!! Går det an. Jeg er heller ikke alltid like begeistret for mitt hår, men det vil ikke si at jeg vil miste det. Vet du hva Ingrid? Du er så utrolig tøff og sterk. Jeg skulle ønske at jeg var mer som deg som smiler og har haken opp i været selv om ting er litt tungt. Det misunner jeg deg for. Masse lykke til videre med behandling

    18. Syntes det er rett og slett tett av folk og tenke sånn! Har selv opplevd cellegiftbehandlinger på nært hold, nære venner og familie, og det og miste håret kan være nokså dramatisk opp i alle tanker ellers som foregår. Pluss at vis folk skal ha rett til å klage om sminka som ikke funka rett i dag, prøva som gikk gale, gutten som snakka med ei annen jente skal det søren meg være lov til å klage over at man faktisk er alvorlig syk og går igjennom noe som er virkelig forferdelig både psykisk og fysisk. Kreft er forferdelig. Behandlingen er forferdelig. Sykdom i seg selv er forferdelig. Miste håret på grunn av det ER FORFERDELIG.

    19. Noen mennesker mister håret uten cellegift og kreft, på grunn av en lidelse som kalles Alopecia. Tror de synes det er innmari vanskelig, jeg tror de fleste ville sagt “du skal være glad du ikke har kreft!” Det finnes alltid noen som har det “verre” der ute. Men det gjør ikke det den enkelte opplever mindre ille for det.
      Stå på, vi er mange som ikke synes det er rart at du synes det er vanskelig å skulle miste håret.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg