Hvorfor finner vi bare det negative?

Feit. Stygg. Ikke god nok. Fortjener ingenting. Fortjener ingen.” Ikke fortell deg selv dette, noensinne igjen. Og legg vegg barberbladet og kniven mens du er i gang. 

De aller aller fleste mennsker er utrolig flinke til å fokusere på det negative i livene sine. Vi føler oss aldri bra nok. Kan du ærlig si til deg selv i speilet at du er fornøyd med hvordan du ser ut? Kan du fortelle deg selv at du ser bra ut? Hvis du ikke kan det, så syns jeg du skal starte med det fra og med i dag. Nå. 

Du har et liv, et liv og det er bare ditt. Du må gjøre det til hva du ønsker. Uansett hva du har opplevd i fortiden din, så er det ikke det som definerer fremtiden. Så fort du lærer deg det, så er det lite som kan hindre deg i å leve godt. Spis maten du vil, vær med folka du vil og dra på festene du vil. Bli hva du vil. Det er bare du som setter grenser for deg selv. Det er mulig å oppnå et godt liv, det er mulig å bli fornøyd med seg selv, du må bare slutte og se på alle rundt deg. Ikke sammenligne deg med andre, for vi har alle feil. Du må konsentrere deg om det positive. Og hva er det?

Jo, det positive, kjære deg, det positive er solnedgangene, menneskene, livet som venter der ute. Det er der, rett foran føttene dine! Så jeg foreslår at du tar på deg skoene og går i en annen retning når ingenting ser lyst ut. 

Folk sier til meg hele tiden at jeg er så utrolig positiv, men det har ikke alltid vært sånn. Jeg ble ikke positiv før etter jeg fikk vite at jeg har kreft, først da bestemte jeg meg for å leve. Hvor var jeg før det? Jo, jeg var innom Sanderud og gikk til psykolog. Jeg hadde det ikke bra med meg selv, men jeg har det nå, uansett hvor merkelig det høres ut.

Du vet aldri når du mister noen, når du mister deg selv eller når de vonde dagene kommer, så jeg ber dere om å ta hver enseste dag med et smil. Møt alle med et smil, det kan faktisk redde liv, slik det gjorde med mitt.

“Aldri så vondt at det ikke er godt for noe”

7 kommentarer
    1. Utrolig bra skrevet! Tror det er mange som har godt av å lese dette! 😀 Jeg har bare vært innom bloggen din ett par ganger, men jeg må si at du virker som en utrolig sterk og bra person! Elsker måten du bruker bloggen på å skrive slike innlegg, for å åpne øynene til folk, og faktisk hjelpe dem til å forstå at de er bra nok! Du er en stråålende person, som fortjener det aller beste! 😀
      Også en ting til, du tar råååbra bilder! 😀

    2. Eg elsker bloggen din! Du e den som får meg gjennom dagen. Du ana ikkje kor mykje du har hjulpe meg. Og ja, du e bare heilt fantastisk.

    3. Hei! Sitter her og leser gjennom bloggen din, og feller et par tårer;) mye av det du skriver er bare så vakkert, ekte og fantastisk sant! Jeg har slitt mye, men når jeg sitter her og tenker over det følef jeg meg egoistisk, og syntes egenlig mine grunner bare er barnselige;) Mens du har kreft, du har vært så sterk og klart deg gjennom det!:) det står det respekt av. Jeg vil bare si tusen takk for at du har klart deg gjennom dette, at du kan skrive noe så bra at det treffer meg rett i hjerte. Dette føles litt rart, hehe!:) jeg kjenner deg egentlig ikke, men jeg har lyst å takke deg av hele mitt hjerte!:)stå på! Og som du sjøl sier; ALDRI GI OPP!:)

    4. du vet, for et år siden så lå jeg hver eneste kveld og gråt fordi jeg hadde det så dårlig med meg selv. Det siste året har vært det verste året i mitt liv, men etter at jeg fant deg og bloggen din så har du hjulpet meg så utrolig mye… Er så evig takknemlig. På grunn av deg ga jeg ikke opp. Tusen tusen takk <3
      Stå på, heier på deg!

    5. Sånn var jeg så lenge jeg kan huske, jeg fyller nå 19 om 3 mnd – og har gått 1 år skadefri, og 1 år spyfri. Jeg slet med selvskading i 4 år, og spiseforstyrrelser har jeg sliti med i 7 år. Alt fordi jeg aldri var god nok, klarte ingenting, var ikke pen, personligheten min var grusom… Men nå i det siste har jeg begynt å smile til meg selv hver gang jeg ser meg selv i speilet, også sier jeg enkelt og greit “Hei, Elisabeth”, med blikk-kontakt. Dette har til slutt ført til at jeg klarer å gi meg selv kompliment, klarer å ta i mot kompliment med andre, og selvtilliten min har steget betraktelig i forhold til det den var før. Jeg er ikke fri fra negative tanker, men jeg jobber så godt jeg kan med dem, og viktigst av alt – jeg lar meg ikke knekke denne gangen. Så det du skrev i innlegget er HELT korrekt. 🙂 Stå på!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg