Livet etter kreften

“Ikke start hverdagen for fort, du kan komme til å gå på en smell.” Det sa sykepleieren til meg. Det har riktig nok bare gått to uker siden jeg ble erklært frisk, så jeg prøver å ta det rolig, men noen ganger er det som om et eller annet sier inni hodet mitt; “Skjerp deg, Ingrid! Du skal opp og gå, nå. Du klarer dette her.” 
Jeg trodde det skulle bli lett, at skolen skulle gå av seg selv.. Men jeg har ikke vært på skolen den siste uka, og jeg er skikkelig sliten. Jeg tenker fortsatt at jeg må skjerpe meg, men jeg fant fort ut at det er ikke “bare å skjerpe seg.” Ting tar tid

5 kommentarer
    1. SÅ vakker på bildet. Og en jeg kjenner som har vært kreftfri noen år nå sa også det at noe folk gjerne ikke tenker over, er at det er ikke bare ‘heisann, du er kreftfri’ og så er man helt ferdig med ting. Det tar tid og man må la det få lov til å ta den tiden som trengs. Tror det kan være svært vanskelig for folk å skjønne, så ihvertfall ikke motarbeide deg selv, la deg få ta den tiden det trenger til du kommer til hektene igjen. Kroppen har vært gjennom et lite helvete, det VIL ta tid for den å komme seg helt på plass igjen, og i tillegg er det den emosjonelle og psykiske biten. Terping her, men du skjønner det jo; ting tar tid. Du er heldigvis over det verste:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg