Du er født stygg – Hilsen Max Factor

Jeg vet ikke om dere har sett reklamen til Max Factor på tv, men der sier de nøyaktig det som står over. “Du er ikke født glamorøs, glamor skapes.” Dette bildet er tatt fra hjemmesiden deres. 

Det er faktisk den sykeste reklamen jeg har sett. Hvor mye lengre skal de gå nå? Det de gjør er rett og slett å si til hele Norges befolkning at vi er født stygge, bare for at vi skal kjøpe produktene. Det er vel ikke rart samfunnet faller sammen, og at hver tredje person har en psykisk lidelse eller en spiseforstyrrelse?? Vi kommer jo aldri til å skjønne at vi er bra nok, og hvem prøver vi egentlig å bli bra nok for? Media? Så vi kan bli modeller, heeele gjengen? Vet dere, til og med modellene vi ser i blader skulle ønske de kunne se ut som “seg selv.” Tenk på det! 

 

Og i tilfelle du lurte, JA, du er god nok akkurat som du er.

6 kommentarer
    1. Dette er et av de mange eksemplene på en __hjernedød__ reklame!
      Synes ikke de som alltid er sminket, og bruker andre skjønnhets- og kosmetiske produkter er gode rollemodeller, de er jo ikke akkurat seg selv men skjuler seg selv liksom bak en “maske”. Selv er jeg en av de som faktisk ikke bruker sminke, og kommer nok ikke til å bruke det i fremtiden heller. En kvisefri hud er som en himmel uten stjerner, og det synes jeg flere skal leve etter!:). Selv prøver jeg å holde meg unna disse reklamene, og om jeg skulle komme over det – prøver jeg å ikke bry meg.

    2. Selv synes jeg ikke denne reklamen er spesielt støtende eller noe sånt, for sånn som jeg ser det så er glamour noe mer enn det å bare være naturlig søt og pen. Jeg forbinder ordet glamour med sminke og stylingprodukter, så sånn sånn sett skjønner jeg hva de vil fram til.
      For meg kan det være det samme, jeg bruker nesten aldri sminke, og når jeg gjør det, kjøper jeg som oftest det billigste jeg finner. Jeg lar meg sjelden påvirke av slike reklamer, tar meg i hvert fall ikke nær av dem
      Men likevel. Litt på kanten er den kanskje…

    3. Haha, æ vell stygg e ra, sea e itte bruke sminke omtrent lol, jaja skjønnhet kommer innenfra, ikke fra sminke som æ testa på stakkarslige dyr!

    4. Er så jævlig patetisk! Er ikke så fordømt glamorøst å teste drittproduktene sine på dyr heller, men det gjør dem lell, idiotene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg