Hele livet bak en maske

De aller, aller fleste liker å stå frem på sosiale medier som at de har det helt perfekt, aldri har det vondt, at ting ikke kunne blitt bedre. Jeg derimot, jeg liker å være ærlig. Jeg kan si at, okei, jeg har en dårlig dag, noen dager skulle jeg vel helst gått til anskaffelse av et atomvåpen og utslettet jorden fordi alt er dritt. Jeg skjønner ikke hvorfor man blir stemplet som det ene og det andre for å være åpen om seg selv, ikke bare de positive, men også negative sidene? Jeg- akkurat som du, er et menneske, mennesker har følelser (hey there miss. obvious) og alle har rett til å føle, såvidt jeg vet. Det er ikke feil å snakke om det. Det er ikke feil å dele med verden at du er et menneske. 

Poenget mitt er; vi kan ikke gå rundt med et påklistret smil og en maske hele livet. Det vil bli vanskeligere jo lengre du holder på den masken, og alt hadde vært mye lettere hvis man bare kunne vært ærlig fra starten av, uten å bli sett ned på. Vi trenger ærlige folk, jeg syns det begynner å bli veldig få av dem. Det fine med å dele at du har det litt dårlig nå og da er at alle andre ikke tror de er helt gærne, men at de faktisk er ganske normale. Jeg ville vel heller sagt det var mer unormalt å ikke ha problemer. DA ville jeg nok trodd du var gal. Del dine erfaringer, for Guds skyld, sånn at andre kan lære av dere. 

 

7 kommentarer
    1. Jeg er heller ærlig om at jeg sliter psykisk. Slik at folk skjønner at det er greit å være sliten av å gjøre ting som vanligvis er lett.. Eller, mitt eksempel da ; jeg orker knapt dusje eller gå på do fordi jeg er utslitt, og når jeg forklarer det så skjønner folk hvorfor jeg knapt går ut av døren.. Jeg syns du er tøff. Som sagt, jeg digger deg.<3

    2. Det er bra du gjør det! De som står frem som et “perfekt liv” på sosiale medier er egentlig ikke så ærlig. Ingen har bare “perfekte” dager, og når det viser seg en liten glipp.. og de når bunnen.. da her de langt nede igjen.

    3. Dette er så sant! De som står frem som om alt er perfekt, har problemer, fordi det er umulig å ikke ha en dårlig dag! Sånn er bare vi mennesker. Og det er bedre å være åpen og ærlig, enn å bære på den masken, fordi det blir til slutt så tungt at det sprekker fra alle kanter.

    4. Noen skriver for oppmerksomhet og overdriver gjerne, andre skriver for å fortelle om deres liv. Du skriver for å fortelle, og jeg elsker bloggen din! Veldig bra skrevet <3

    5. På min blogg er jeg helt ærlig om det jeg sliter med. Jeg skjønner ikke hvorfor man skal legge skjul på hvordan man har det. Jeg velger å være åpen så folk kan se at di er ikke alene om å slite, det er ikke farlig å være åpen om sine problemer og diagnoser.
      Stå på videre, jeg elsker bloggen din! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg