Sånn tenker en hundehjerne

Jeg er Jackson, jeg er et år og jeg må alltid passe på menneskene mine. Menneskene mine er de kuleste i verden. De gir meg kos og mat. Jeg liker kos og mat. Når de ber meg om å sitte eller ligge, da får jeg en ekstra godbit fordi jeg er så flink! Det lønner seg å være flink. Jeg kan mange triks. Jeg er flink. 

Jeg liker kos. Kos, kos, kos. Masse kos. Her koser jeg med menneskegutten i huset. Men noen ganger liker jeg ikke kos, da kryper jeg under sofaen og sover. Under sofaen er det kaldt, og det er praktisk fordi jeg har så mye pels. Jeg liker sofaen.

Men det ALLER beste jeg vet, det er turer. Jeg finner så mye rart å lukte på. Dere mennesker burde prøve det en gang. Det at jeg får lukte på alt mulig gjør meg så glad! Når menneskene i huset sier ordet “TUR” blir jeg helt gal og setter meg på bakbeina. Så bjeffer jeg, fordi jeg vil jo gjerne snakke med disse menneskene. Problemet er at vi ikke snakker samme språk. Uansett. Tur. TUR, TUR, TUR! Det skønner vel alle.

Jeg liker å leke. Jeg har en bestevenn, han heter Hunter. Det er i hvert fall det de skriker til han når han har vært en slem hund. Han sikler masse i pelsen min, det liker jeg ikke. Hunter er en dum, siklende bestevenn. Heldigvis har jeg også en vott jeg kan leke med når Hunter sikler på meg eller ikke kan leke. Votten er matmor sin, men jeg liker den. 

Over listen av ting jeg HATER er støvsugeren. Den er bare i veien og lager så høye lyder at jeg får vondt i hodet, så jeg kjefter på den til den blir stille. Jeg hater også mopper og vaskekluter, jeg kjefter på de også. Matmor blir til slutt like lei av de som meg og fanger de i skapet. Jeg tror de bor der inne, men det skal de få lov til også. Jeg vil ikke ha sånne ekle greier i huset mitt. Voff!


Håper dere skjønner at dette er tull, og at jeg ikke faktisk vet hvordan en hund tenker. 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg