Anmeldelse: Foo Fighters

VG må skaffe seg en ny anmelder, det er det ingen tvil om (du er sikkert en fin kar, bare ikke til den jobben). Det at Foo Fighters fikk en fire på terningen fra VGs anmelder er faktist et under. Forrige gang han anmeldte noe var det galt at artisten ikke kommuniserte med publikum, og nå som noen endelig bruker mye tid på det, er det galt også. 

Foo Fighters åpnet med den kjente og kjære Everlong, og allerede der hadde David (også kjent som Dave) Grohl hele publikum i sin hule hånd. Han hadde humor, og var selvsikker på scena, dette hadde han gjort før! (Prøv 20 år…) Han introduserte bandet sitt på en måte som gjorde at man fikk veldig lyst til å bli kjent med dem, og spurte publikum om det var noen som spilte i rockeband. Han kommuniserte, og jeg som satt plassert bak (ja, jeg satt. Da jeg kjøpte billetter var ikke ståplass tilgjengelig) fikk nyte å se publikum bakfra, som skrek, hoyet, sang med og reiste hender i været. Flere ganger fortalte Dave oss hemmeligheter(men det får jeg jo ikke lov til å si her!!) og noen av bandmedlemmenes døtre fikk komme opp på scena og danse litt med pappa. Ganske sjarmerende! 

Det eneste som trekker ned på konserten, er Telenor Arena. Det er virkelig ikke en arena laget for høy musikk. Noen ganger hørtes bare en gitar, andre ganger ble ord borte og diskanten var så høy at det skar i ørene.

Sett bort fra det, konserten ga mange mennesker tårer i øynene og en kveld de vil huske for livet.

Så ja, kjære Morten Ståle Nilsen i VG, jeg tror 19 999 mennesker er uenig med deg.

 


 (Første gang jeg anmelder noe. Tror ikke dette er jobben for meg heller, kanskje i fremtiden..)

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg