Ja, jeg er jente. Men jeg TRENGER deg ikke.

Jeg klarer meg fint selv, og har ikke noe behov for bekreftelse av deg. Jeg trenger ikke å høre at du kan ta vare på meg, for det klarer jeg helt selv. 

Noen gutter har denne holdningen om at vi jenter trenger dem. At vi er svake og “needy,” og at de kan snakke til oss som de vil. “Kom her lille hore,” for eksempel. At de kan le hånlig av kroppen vår når vi er på stranda og har litt strekkmerker og arr her og der. Og vi burde i hvert fall ikke reagere dersom en gutt ser på baken vår eller kløfta vi uheldigvis klarte å stelle i stand da vi løp ut døra i morges for å rekke bussen. For vi ber jo om å bli stirret på. Lesbiske jenter vil jo også selvsagt ha deg, selv om hun har sagt at hun er lesbisk og har kjæreste. Mange, mange ganger. Hvis noen kan få henne hetero, må det jo være deg!

Jeg har en ting å si til dere, o-gutter-av-jordkloden-som-tror-dere-er-best; fuck off. Jeg liker kroppen min, hva du syns om den er irrelevant. Jeg bor i den, ikke du. Noen ganger gjør jeg faktisk ting for meg selv. Har det falt deg inn? Jeg liker å se bra ut for meg selv. Syns ikke du at jeg er fantastisk, er det noen andre som gjør det. Du klarer garantert ikke å få en lesbisk jente til å like deg, og du bør virkelig lære deg å respektere jenter. Det er sikkert kjipt for deg at du blir avvist, men det gir deg null rett til å kalle ei jente for hore. Du er den desperate, I’m sorry for you. 

Jeg trenger ingen mann, og jeg er ikke “bare” en jente.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg