Kjære 2018

Kjære du som leser dette, jeg har noen ønsker for deg. 

Jeg ønsker deg et år med mye kjærlighet. Ikke bare for andre, men for deg selv. Elsk deg selv først. Bli ferdig med å hate de “ekstra” kiloene dine, er buksene for små, så kjøp noen større. Det er ikke deg det er noe feil med, det er buksene som er for små- ikke du som er for stor. Kjøp den kjolen du ønsker deg selv om den er akkurat litt for dyr, det har du fortjent. Ta på deg rød leppestift og smil til verden. Gå i de høye hælene selv om du allerede er 180 cm høy, herregud, du ser smashing ut. Det er ingenting feil med deg, det skal du vite, lære, og du skal elske alt som er riktig med deg isteden. 

Jeg håper du gir ditt alt. Smil til fremmede. Elsk livet. Tenk over hvor deilig te smaker etter at du har vært ute i vinterkulda, tenk så fin himmelen er om kveldene før solen går ned. Tenk på følelsen du får når du ler på sene kvelder med dine beste venner. Strekk ut en hånd til noen som trenger det, og be om en hånd hvis det er det du trenger. 

Jeg håper du har gode venner rundt deg, som ikke gir opp på deg uansett hva slags rot du har havna i. At du kommer inn på skolen du ønsker, eller lykkes i jobben din. Jeg håper du tør å være deg selv. Jeg håper du er flink til å ta vare på rundt deg, og besøker bestemor og bestefar en gang for mye, og ikke en gang for lite. Fortell folk hva du føler. Tilgi dine uvenner, tilgi deg selv. Livet er for kort for hat. Du er bra. Du er verdifull. Og du fortjener alt godt.

 ♥ 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg