Hva er egentlig en venn?

Vel… Hva er egentlig en venn?
Er det en som støtter deg fullt ut, forstår hva du mener, uansett hvordan utrykk du har, uansett hvordan du har det… Uansett hva som skjer…? Eller er det en som svikter deg gang på gang? Da dere først har blitt venner igjen, kommer et nytt brudd…? Jeg har begynt å stusse litt på akkurat det der.
Men jeg har skjønt at dette er en ordentlig definisjon på hva en ekte venn er;

En venn er en du kan stole på. En som støtter deg fullt ut. Uansett hvordan situasjonen er. En venn er en du kan le med, ha det gøy med… Finne på noe med. Snakke med.
Ingenting er så godt som å ha en ordentlig venn. Ingenting.
Bortsett fra å ha en bestevenn.
For en bestevenn er nemlig en du snakker med om alt mulig, alt fra gress til hoppende antiloper. En bestevenn tar deg imot og reiser deg på nytt da du har falt…. Jeg hadde også en bestevenn på den måten engang. Men nå har h*n
 byttet meg ut.  Bytte meg ut, ja. Det er noe man kan stusse på deg også. Går det an å bytte ut en bestevenn? Jo, det har jeg også funnet ut av. Selvfølgelig går ikke det an! Ingen kan erstatte den du er! Dere vil alltid ha minnene i god behold, innerst inne. Dere vil huske det dere har opplevd. Selvom det er vondt. Og selvom det er godt. Dere vil alltid ha hverandre i minnene. Alltid innerst inne. Har man ikke håp, har man ingenting.
Har man mot, da har man alt. En må bare vise at en tør.
Det som har skjedd i det siste kan ikke forklares med ord. Men denne gangen er ikke jeg andrevalget. Denne gangen vil jeg vende en kald skulder til, og denne gangen skal jeg gjøre det du en gang i tiden gjorde mot meg. Jeg skal gi blaffen. Du var noe utenom det vanlige. Men da du sviktet meg… bestemte jeg meg for å la deg ha det så godt. Du sier vi vil bli venner igjen, men det tviler jeg sterkt på. Ikke denne gangen. Denne gangen har jeg fått nok. Jeg er ikke et andrevalg, jeg er ikke som de andre. Jeg ønsker ikke å bli behandlet som en dukke. En dukke som har sittet inne i et kott hele livet… Nei, denne gangen kan du ha det så godt! Før bruddet ga du meg all din styrke. Du viste meg en side ingen hadde sett før. Det var magisk! Helt til du bestemte deg på nytt. Du måtte ha image. Image ble alt som betydde noe, jeg var søppel mot det. Styrken du ga meg har jeg tatt til meg, og den vil aldri bli borte. Men nå bruker jeg styrken du ga meg imot. Jeg orker deg ikke mer, jeg gir deg opp. Takk for alt, kamerat!
Just remember my words: This time I'll be bulletproof.

Titt

3 kommentarer
    1. uff.. leser så tårene renner, det er sterkt å lese det her.. det får meg til å tenke, på gammle venner, og om de vennene jeg har nå noen gang vil “bytte” jeg ut som h*n gjorde mot deg, først nå kan jeg få et lite innblikk på hvordan du har hatt det den siste tiden.. stakars lille venn. men husk; jeg er der for deg, alltid. for reglen er: man er ikke ordentlige venner uten om å krangle/diskutere noen ganger i blandt, men fakta er at ekte venner alltid blir venner igjen, uansett hva som skjer.. så husk på det! 🙂
      bare ta igjen mot han, vær “kald” han skjønner tydligvis ikke hva han har mistet, han ser ikke hva slags venn du er, men jeg gjør.. og det vil jeg alltid gjøre 🙂 <3

    2. Jeg er her for deg! <3
      fordi jeg er glad i deg, uansett hvor mye vi krangler osv.. vi blir ALLTID venner! <3
      den personen der var bare en tragedie :') du må bare slutte å bry deg helt, så går det så bra så<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg