Du lærer å se positivt på livet når det henger i en tynn tråd


…for mens noen klager på at de ikke får skoene de vil ha, så ligger du der og kjemper for livet du vil leve. Mens noen klager på at de ikke får se hva de vil på TV, prøver du å ta de små skrittene i riktig retning. Mens noen kjemper for livet klager du over at du har en dårlig dag, og at du ikke ser ut på håret. 

Nå har jeg vært på et kreftsykehus i en uke, og jeg har allerede lært så veldig mye om mennesker! De kjemper med krefter de ikke trodde de hadde, de er positive, og de er hundre ganger mer positive til livet enn de som lever utenfor murene her. Selv jeg har endret synet på livet etter en uke, det er helt utrolig. Jeg nekter å gi opp. Jeg har aldri gitt opp før, aldri, og jeg kommer ikke til å gjøre det denne gangen heller. I dag skal jeg hjem, og neste kur er om noen uker. Jeg skal vinne dette. Jeg nekter å bøye meg i støvet for noe eller noen. 

 

 

B r a v e 

16 kommentarer
    1. Herregud for en fin blogg du har. (måtte bare si det) 🙂
      Forresten:
      Jeg søker folk som har erfaringer med barnevern, tidligere fosterbarn eller folk som fortsatt bor i fosterhjem. Jeg har opprettet en blogg som for nå er anonym, men jeg skriver om personlige historier som vedrører omsorgssvikt, hvordan systemet tar vare på deg ogsåvidere. Jeg trenger flere historier da jeg tenker å kjøre sak mot et system som av og til fungerer, men som alt for ofte også ikke fungerer.
      Er du den rette eller kjenner du noen som har historier å dele? Du kan såklart være anonym.
      Kontakt meg på bloggen eller på mail : [email protected]
      Ønsker alle en riktig så fin dag.

    2. Hei. Tipper du har fått sammenligningen før, men du minner meg om Merida i Disneyfilmen Brave. Bortsett fra at du er i virkeligheten 😉 (Prøvde å lime inn et bilde av henne, men det gikk visst ikke.) Lykke til!

    3. Det du skriver her er en lærdom til alle oss som har det bra. Eller ihvertfall ikke kjemper om livet.
      Livet er det viktigste vi har, det er det fineste å sette pris på og det beste å ta vare på. Jeg tenker at mennsker som går igjennom noe, der de virkelig må kjempe – lever resten av livet med måte. Å ikke den matrialistiske retningen som de fleste i vår tid drives av.
      Du er flink. Å positiv. Jeg heier på deg! 🙂
      Hvis du er open minded kunne jeg sikkert sendt deg noen linker og filmer, hvis du er interessert og viss dagene går sakte. Eller hvis det er noe annet jeg kan gjøre, bare si ifra.

    4. Wow, for en fantastisk ekte og inspirerende blogg (for en gangs skyld!). Og bildene dine.. har ikke ord. Jeg ønsker deg masse lykke til videre, med din instilling kommer man helt til topps og akkurat hvor man vil. Kommer definitivt til å klikke meg inn her igjen 😀

    5. Du er flink til å skrive. Jeg har sett gjennom flere innlegg nedover. Elsker hvordan du uttrykker tankene dine! Du tar også fantastiske bilder 🙂 Håper du blir frisk!

    6. Heei! 🙂
      Ville bare si at jeg er fast leser av bloggen din, og jeg ble skikkelig sjokkert i dag! Kom nemlig over en blogger som er litt mindre kjent, og hun er virkelig prikk lik deg! Dere kunne vært søstre :O Jeg legger ved linken i url-feltet hvis du vil se din tvillingsjel haha 🙂

    7. Hei kjære Ingrid!
      Klikket meg tilfeldigvis inn på bloggen din, og klarte ikke å gjøre annet enn å bla nedover og nedover. Du skriver så bra! Beundrer positiviteten din. Du virker som en fantastisk og sterk jente, og jeg unner ingen å gå igjennom kjipe hendelser som du har gått igjennom. Men det viser bare at du har en enorm viljestyrke.
      Du er utrolig pen forresten!!
      Jeg vet du vinner denne kampen. Heier på deg og vet at du kommer deg igjennom dette! <3
      Masse klemmer

    8. Hei, du har sikkert hørt det tusen ganger før, men jeg er lei meg på dine vegne. Det er på en måte synd, å det synes sikkert du også, at det er først når livet henger i en tynne tråd, at vi ser hvor bra vi faktisk har det. Jeg for min del har aldri opplevd noe nær der du er nå. Du er sta, så jeg vil tro at du kommer deg gjennom det! Du ligner veldig på hun jenta i Brave, å hun klarer jo det hun vil få til. Dermed tror jeg at du også gjør det, du får leve livet ditt som du vil, så fort du har brutt trolldommen. Lykke til! ♥

    9. Du har en fantstisk fin blogg! Jeg elsker folk som har vært innlagt, vi har sett en annen side av livet en det de som ikke har vært på den siden har. Nå er du på en helt annen side, på kreftsiden. håper inderlig du klarer deg på den siden også!

    10. Hei! Jobber selv med kreft på et sykehus, men uten kontakt med pasienter. Jeg vil du skal vite at også vi tenker på dere, og ønsker dere god bedring og et langt og lykkelig liv! Klem

    11. Heisann skjønne deg.
      Ville bare si at du virker som en utrolig hyggelig og positiv jente som alle unner godt. Jeg vet hvordan du har det nå, har nemlig lymfekreft selv. Fikk det i slutten av november og skal snart inn i min 4 cellegiftkur. Vi har begge alderen og sunne kropper til gode, er nemlig selv kun 15 år, så dette skal gå bra! Bare til å stå på, vi vinner over kreften begge to skal du se!
      Varme tanker til deg<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg