Du kan velge å være den sterke

…eller du kan velge å være den svake. Jeg vil gjerne fortelle dere hva som er forskjellen på et sterkt og et svakt menneske, slik jeg ser det, så here we go! 

Et sterkt menneske er mennesket som ikke gir opp, uansett hvor hard kampen er. Det er lov å gråte, lov å føle seg svak, for vi kan ikke være sterke hele tiden. Men aldri, aldri gi opp. Selv om du ikke ser noe lys i tunnellen enda, så er det ikke langt unna. Et sterkt menneske løfter folk opp, og bryter de ikke ned. Jeg har opplevd at folk ikke bare er gode mens jeg har vært syk, man kommer vel ikke unna det? Man vil alltids oppleve motstand. Men, jeg har lært å se forbi sånne. Du trenger ikke folk som bare er ute etter å tråkke på deg i livet ditt. Det du trenger er de sterke, de som er der for deg uansett hva. 

Et svakt menneske, derimot, er et menneske som er ute etter å ta deg uansett hvordan situasjon du er i. Som er villig til å gjøre hva som helst for å se deg lide. Et svakt menneske dytter andre ned for å løfte seg selv opp. 

– Man skal ikke se ned på noen med mindre man hjelper dem opp igjen

13 kommentarer
    1. Hei! jeg elsker bloggen din, du er utrolig flink til å ta bilder og å skrive! Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke er på topplisten på blogg.no? du er en utrolig flink og sterk person, håper du blir frisk snart <3

    2. Enig! Svake mennesker og de som dytter deg ned er bare mennesker som i hovedsak er sjalu. De ser kanskje at personen er bedre enn dem, og må gjøre alt for å prøve å bli “bedre” enn personen selv. Det er hva jeg tenker og har skjønt.

    3. Er helt enig i det du skriver og ønsker deg alt bra! Stå på, å vis at du er sterk, selvom du har lov til å være svak.

    4. Vil bare si at jeg virkelig elsker din blogg. Jeg er i et helvete selv, og dine ord gir meg styrke og mot. De får meg til å prøve å bli et bedre menneske.

    5. Fant denne bloggen via et delt innlegg fra den på facebook. og jeg må bare si at jeg sitter her med tårer i øynene og gåsehud over hele meg. Du skriver helt utrolig bra og om ting som faktisk betyr noe, ulikt alle disse “rosabloggerne” vi har så altfor mange av. Du er en inspirasjon og så mye mer, har faktisk ikke ord. Etter å lese bloggen din også fra før du fant ut at du hadde kreft, vil jeg våge meg til å si at DU, du er en av de personene som kan kjempe seg gjennom hva enn som måtte komme i deres vei.
      lykketil med kampen, og du er så mye sterkere enn alt annet som prøver å bryte deg ned.
      Tusentakk for en inspirerende og rørende leseopplevelse.

    6. Bladd igjennom bloggen din, og må få lov til å si; fy søren for en vakker skapning du er!! Ønsker deg alt godt framover :-))

    7. Kjære tøffe deg !
      Først vil eg beundre deg som kjemper kampen offentlig, og gir livet med Lymfekreft eit ansikt. For (snart) 5 år sia avslutta eg ein 11 år lang kam imot min (jævlige) Non Hodkings Lymfom . Eg gleder meg til å lese når du har gjort det samme! Dei 90 % er nok absolutt på di side, eg overlevde med dystre tal 10 % sjangse FOR å overleve.. Her sit eg, skvett levande, no skal du gjere det samme 🙂
      Det er sjelden eg les om personar som har hatt Lymfekreft, men ditta traff meg sånn i hjertet at eg bare måtte skrive til deg. Det er viktig å finne personar som kan hjelpe deg igjennom kreften – og livet etter kreften.
      Livet ditt er nok forandra for alltid, men det er du som avgjer korleis livet ditt vert forandra.
      Du har e-mailen min, skriv gjerne om det er noko. Eg har lyttande øyrer og auger som forstår deg 🙂
      Eg heia på deg !

    8. Dette var en vakker blogg å titte gjennom. Du er nydelig, som en alv. Lykke til. Du er kjempe flink, og et bra menneske.

    9. Har lest bloggen din en stund nå! Må bare få si at du er en utrolig flott jente. Har skjønt at du har hatt det tøft relativt lenge, før du fikk kreft også. Ut fra det jeg har oppfattet har du en sterk, modig, kreativ og vakker sjel. Stå på videre å husk at det er flere enn dine nære og kjente som heier på deg gjennom denne tøffe reisen du er på vei gjennom. Ved å lese dine tanker om livet og å få ta del i dine holdninger til depresjon og sykdom, har du endret livssynet mitt. Du er mitt nye forbilde, selv om vi er like gamle-hehe!:-) Sender masse kjærlighet<3

    10. For et vakkert menneske du er. Da snakker jeg ikke bare om at du er helt nydelig av utseende, men det er veldig tydelig at du er både sterk, vis og full av kjærlighet. Nå har jeg vært innom bloggen din noen ganger uten å skrive noe til deg, men jeg vet hvor mye det kan bety å få en kommentar – så jeg ville legge igjen en hilsen.
      Dette er et av mine favoritt-sitater, som sier så mye om hvordan man kan vise styrke og inspirere andre til å gjøre det samme;
      “One of the most calming and powerful actions you can do to intervene in a stormy world is to stand up and show your soul. Struggling souls catch light from other souls who are fully lit and willing to show it.”
      ? Clarissa Pinkola Estés
      *gir klem til deg*
      Hjertelig hilsen fra meg!
      <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg