Mobbing

Puh. Nå er jeg så møkk lei av mobbing som foregår!
Hver eneste dag jeg går på skolen…. Blir jeg mobbet pga håret mitt. Jeg har krøller. Og hva så!?
Jeg er annerledes, og jeg er glad for det. Det burde egentlig ikke bry meg, ettersom jeg er vandt med det, men jo.
Dette er første gang noe sånt har gått inn på meg- jeg har alltid pleid å vende ryggen til, og like så godt blåse i det.
Men da jeg ser mine venner bli mobbet- DA blir jeg lei. DET er det vondeste jeg vet om.
Fordi jeg vet at de som mobber gjør det aldri da de går alene. De gjør det kun da de er med "gjengen" for å få oppmerksomhet å virke kule. Vel, man blir ikke kul av å mobbe. En blir mye kulere av og la være. Stopp de som mobber.

Mange blir mobbet, hver dag- og de synes ikke det er gøy å gå på skolen lenger engang. De gruer seg til å gå på skolen om morgenen, det er ikke sånn vi vil ha det? NEI! Ingen ønsker eller fortjener å ha det slik. Det er ikke sånn det skal være. Tenk etter hvordan du hadde følt deg, sett deg inn i mobbeofferets situasjon, så kan du tenke deg.
Hvert år tar folk livet av seg pga mobbing. Det er ikke spesielt hyggelig og få den beskjeden da du nettopp har kommet inn i klasserommet. Da har du vært med på å gjøre en person utrolig lei (om du er en av mobberene). Da føler personen at den ikke er verdt noen ting. Men alle er verdt så mye mer! Hver og en, hvert menneske er verdt like mye! Tenk over hva du sier og gjør mot andre, verden går ikke under fordi du vender ryggen til mobberene. Ingen fortjener å ha det vondt. INGEN. 

Har du tenkt over at mobbing på nett er like ille som i virkeligheten??

                                                                                                                          – Titt <3

4 kommentarer
    1. Det triste er at mobbing forekommer ofte i den voksne verden også. Særlig i jobbsammenheng.
      Man må bare styrke seg opp og lære å gi litt faen.
      Lange krøller er jo HOT!

    2. helt enig med deg ! og veldig bra skrevet 🙂 dersom du blir mobbet så synst jeg egentlig du burde drite i de som gjør det og heve deg over de.. vis at du ikke synker like lavt som dem 🙂 så stopper de sikkert etter hver. er ikke noe galt å ha krøller, jeg har det selv 🙂

    3. bare gi faen i dem, ingrid.Har de ikke noe bedre å ta seg til er det synd for dem:)
      Jeg synes krøllende dine er kjempe søte jeg 🙂

    4. Krøllene dine er kule fordi de kler deg OG fordi jeg kjenner ingen andre som har like. Ikke bry deg om de mobberne. De er bare teite som gidder å mobbe.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg