Mister man seg selv – mister man alt.

Hei!

Det er en veldig travel tid for meg nå, og jeg har masse å gjøre. Uansett, nå har jeg tid til et innlegg, og dette er et innlegg jeg har skrevet til ære for en god venn, heh. Jeg har skrevet det rett ut av tankene…

Mister man seg selv – mister man alt.
Alt handler om å være seg selv, og en må ikke la andre styre en. Det handler om å si ifra, det handler om å følge sine egne drømmer. Det handler om å stå for den du er, og ikke leke at du er noen andre. Den du er er den folk må ta deg for. Kanskje du har gjemt deg under en stor hemmelighet om deg selv? Har du prøvd å fortelle den til noen? Det skader faktisk ikke. Si det til noen du stoler 110% på, men først hør med personen om hva den syns om det og det temaet. Det er synd om man må skjulte bort halve livet sitt pga. en dum kamerat/venninne som ikke liker det samme som deg. Det er synd om man må gjemme vekk de egentlige vennene sine pga. image.

Image er ikke alt, det handler om å havne på de rette stedene. Javisst er det gøy å være kul, men det som er enda morsommere er å ha ordentlige venner du kan stole på. Tenk så mye moro du kunne hatt med de! Ekte venner tar deg for den du er, ikke for den du spiller. Livet har du bare en gang, du må stole på det. Du må stole på deg selv.

Jeg har en venn, og han er den kuleste jeg kjenner. Fyren lever et "dobbeltliv", og jeg tror ikke det er så mange som vet at vi er venner, egentlig. Litt synd, spør du meg. Problemet er at han ikke tør å være seg selv foran kameratene sine, kun meg. Jeg ble fortalt en hemmelighet for snart et år siden, og den har jeg holdt på siden. Hemmeligheten har flere ganger gjort oss uvenner, men den har også fått oss ganske nærme hverandre.

Vi lyver aldri for hverandre, trodde jeg da. I det siste har han kun dukket opp med løgner- dessverre. Jeg fant nylig ut at jeg er andrevalget som vanlig, og at han kun kommer til meg når noe har gått galt. Jeg er lei av å bli brukt. Jeg er ikke noe andrevalg, og jeg har uhyre lyst til å si ifra, men jeg aner ikke hvordan han vil takle det. Forholdet er komplisert- aldri har jeg før hørt om noen som har det slik som vi har… Vet egentlig ikke hva jeg skal gjøre lenger, pågått snart et år, så som Emily Osment sier: It was somewhere between a friendship and a flame…
Jeg er utrolig glad i deg, det vil jeg du skal vite.

Så fikk jeg sagt det også; Mister man seg selv… ja, da mister man alt.

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg