Saraserien – makeover

Hola!

I dag har jeg vært på museet med klassen, og jeg, Maiken og Louise var såklart veldig oppfinnsomme som vanlig, så vi mikset en fortelling. Det er en serie(bøker) som heter Sara, og det handler om ei jente- og hun driver med hester. I en av bøkene skjer det noe veldig spennende, og her er et utdrag vi mikset; Det vil si at vi puttet inn våre navn (og navn på folk vi kjenner) istedet. Navnene i parantes er navnene på folkene i bøkene.

…Og magien ble avbrutt. Jeg plukket opp mobilen og hørte kun gråt. Det var høy musikk i bakgrunn, og jeg slo av mobilen etter en stund. Jeg prøvde et hallo, men ingen svarte. Likevel bekymret det meg, og jeg så på displayet. Det var Louises(Lisa) nummer! "Er det noe galt?" spurte Nurket(Sebastian). "Louise er på fest ved en eller annen sjø, og jeg vet ikke hvor den er. Jeg hørte at hun gråt, og hun trenger oss"
Nurket så på meg og sa: "Det er en fest ved sjøen der nede, det er ikke lenger enn 8 kilometer fra her, det burde gå fort om vi tar mopeden min."
Jeg satte meg opp bak Nurket og la hodet forsiktig på ryggen hans mens jeg tenkte på hvordan jeg skulle redde Louise.
Da vi endelig kom frem visste vi ikke hvor vi skulle begynne å lete, Nurket tok meg i hånden og gikk bort til en bil der det satt to skikkelser. Den ene, fyren som satt der, virket veldig omtåket, mulig han var full, og han så opp på oss. Jeg kjente han igjen med en gang, det var Gehin(Johnny)! "Hvor er Louise!?" spurte jeg av sinne. "Høh?" kom det fra den omtåkete fyren. "Hvor er Louise!? Du kom jo hit med henne!" Fyren så opp på meg, og han svarte: "Louise stakk av, hun ble full, og siden har jeg ikke sett henne."
Den andre skikkelsen hadde nå kommet til syne for øynene mine, og hun så frustrert ut. Hun prøvde seg med et forsiktig: "Hei, Ingrid (Sara)…" Jeg så med en gang at det var Maiken(Anna), og jeg orket ikke svare- nå måtte jeg finne Louise!
Jeg dro med meg Nurket over plassen og fant Louise på en benk nede ved sjøen. Mascaraen rant, den tidligere helt rene og hvite kjolen var slitt i stykker, den var skitten og revet opp. "Hjelp meg, Ingrid…" stammet hun. Jeg satte meg ned ved siden av henne. "Hva har skjedd?" Jeg hørte Louise stamme ut ordene: "Jeg… jeg… jeg så Gehin og Maiken kline, og jeg ble nok litt sjalu.. Derfor tok jeg ølflaskene han hadde i bilen, og jeg drakk først en… og så to. Det endte med at jeg drakk alt sammen, og øl er jo ikke godt engang!" fniste hun dumt.

Fortsettelse følger…

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg