TIDEN FLYR, MEN HVOR BLIR DEN AV?

God kveld!

Vel, jeg har nettopp vært på besøk hos bestemor og bestefar for å levere lillebroren min, og på vei hjem begynte mamma og pappa å snakke om tid. Eller, de begynte å snakke om denne såkalte "tidskontoen" man har. Det ble skikkelig filosofi ut av det, og derfor skal jeg fortelle litt om hva de snakket om og mine tanker rundt det.


Random, heh..

Joa, la oss ta et eksempel: Du er på vei til Oslo for å rekke et møte, og du har fått en tid du skal være der på. La oss si klokken 09:00 om morgenen. Du kommer tre kvarter før, og du har god tid på deg. Du har spart tid, og du setter den på "tidskontoen" din. Men er det sånn at du kan hente inn den tiden igjen da? Det er 24 timer i et døgn, og hvis du har 30 timer til overs på tidskontoen din, betyr det at du bare kan ta derfra?

Og hvorfor er det 24 timer i døgnet? Det er pga. jorda og solen osv. Men hvorfor akkurat 24 timer? Kunne det ikke vært 10? Dette er en helt sinnsyk verden, ha ha.

Hva er din mening rundt dette? Og tror du vi har noe som heter "tidskonto"?

3 kommentarer
    1. Jeg føler at tiden er en snøball i utforbakke. Den ruller fortere og fortere, men blir også større og større, minnene blir flere. — Jeg har en konkurranse på bloggen, alt du trenger å gjøre er å GJETTE HVOR EN SKJORTE ER KJØPT. Stikk innom en tur, og sjekk alle vinnermulighetene dine! ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg