Ikke gi opp

Folk forteller meg alltid at jeg aldri skal gi opp, og hittil har jeg ikke gitt opp noe. Helt siden jeg var liten har jeg lært at man kommer ingen vei med å gi opp. Som da jeg skulle lære meg å sykle uten støttehjul, pappa var der hele tiden: "Ikke gi opp". Det var de eneste ordene som stod i hodet mitt. Men det var før veien var humpete. Nå faller jeg i grøften hele tiden, og det er stadig fristende å gi opp. Man lever kun et liv, og hva skal man egentlig bruke det på?

Selv har jeg fryktelig lyst til å oppnå noe stort. Jeg vil finne ut hvem jeg er- og skape historie. Lettere sagt enn gjort, joda. Men det er på tide å leve. Man vet aldri når man blir borte, så det er det jeg har tenkt å gjøre. Jeg må begynne å leve her og nå, en dag er det forsent. Ta sjanser, det er det livet handler om. Leve.

Faller du utenfor en klippe en gang: Reis deg. Kom deg opp igjen og prøv på nytt. Man lærer av sine feil, og derfor velger jeg å feile. Den som er feilfri lærer ingenting. Ikke gi opp. Forsøk igjen, prøv til du seirer. Livet er her og nå.


Fra i vinter en gang..

Gir du ofte opp?

11 kommentarer

Siste innlegg