Redsel

Dere vet det der med fobier? Noen er redd for edderkopper, andre for slanger, noen for høyden og andre for katter… Og noen er rett og slett ikke redd for noen verdens ting. Tror de. Jeg er en av de som velger å tro at jeg ikke er redd for noe, for jeg er egentlig ikke det. Jeg liker meg i mørket, elsker edderkopper, slanger og høyden. Men alle er redd for noe. Jeg også- fant jeg nylig ut, og jeg er redd for å miste noen. Redd for å miste de som står meg nærmest og betyr mest.

Jeg vet hvor utrolig vondt det kan være, og jeg er redd, redd som bare det for å miste noen. Men det er kanskje også det eneste. Hadde nylig en diskusjon med familien om det å kurere seg mot slike “fobier”, og går man skikkelig inn for det går det jo an. Kanskje. Det finnes ingen garantier her i livet, så hvorfor stole på at “man kan klare alt”?

“I’m not afraid to fall, if you’re the one who catches me…”

Er du redd for noe?

10 kommentarer

Siste innlegg