Spøkelseshistorie(r)

Læreren vår fortalte dette om fra plassen han bor..  Den er sann! Jeg husker ikke hele greia, men jeg forsøker å fortelle så godt jeg kan:
___________________________________________________

Det er en gammel gård i nærheten av der læreren min bor fra 1700-tallet, og som alle andre hus fra 1700-tallet har det masse historie. Personer kan ha blitt holdt fanget der og gud vet. Nede i kjelleren er det en dør, og om man forsøker å åpne den døren er det akkurat som om noen holder den igjen. Men tilbake til historien: Kompisen hans bodde der en gang i tiden, og dere kjenner til det med at gyngestolen begynner å gynge på mystisk vis? Dette var en sånn gang.
I stuen var det en gyngestol, og den begynte plutselig å gynge. Men nå var det en forskjell fra alle andre ganger… Når man så inn i vinduet satt det en dame der. Det var altså speilbilde i vinduet av en dame.. Og hun satt ikke i stolen.


//deviantart.com//

Her er en annen historie fra London, og den er også sann…:
___________________________________________________

Det var ei jente som skulle hjem til leiligheten sin fordi hun hadde vært ute en plass. Det var temmelig sent, og hun var på t-banen. Trikken kom og hun gikk inn. Det var kun tre andre folk der inne, og hun oppdaget en jente som stirret rett frem med et tomt og ekkelt blikk, og på hver side hadde hun to menn som holdt henne fast. Hun satte seg lenger bak, og plutselig satte det seg en fyr ved siden av henne og hvisket inn i øret hennes: “Du må bli med meg ut på neste stopp.” Hun tenkte vel: “Nå kommer jeg til å dø…”, men hun kunne ikke gjøre annet enn å være med.
Det viste seg at jenta som hadde stirret så tomt og ekkelt var drept, og de to mennene holdt henne oppe for å virke mest mulig naturlige. Fyren som hadde tatt henne med seg ut var politi…..

12 kommentarer

Siste innlegg