Operasjon Dagsverk – En by, to verdener

Operasjon Dagsverk: I år går pengene til ungdommer som bor i slumstrøkene i Brasil, og ungdommer over hele Norge jobber for at de skal få en utdanning.
________________________________________________

Morsomt, egentlig! – Å jobbe for ungdommer som oss selv nede i Brasil, altså. Det som er litt synd er at kun 15% av pengene hele Norge samler inn går til det de virkelig skal gå til! Det vil si at hvis jeg samler inn 200 kroner, så er det bare 30 av de 200 kronene som går til ungdommene som skal ha de.


På venstre side ser du slummen, og på den høyre siden er de rikes leiligheter. Svømmebasseng på verandaen, nice..! Heh.

Selv jobbet jeg hjemme i år, i fjor jobbet jeg i en avis og skrev min egen artikkel. Det er absolutt noe jeg kan tenke meg å gjøre igjen!

Jobbet du på OD-dagen?

6 kommentarer

Siste innlegg