Jeg ble mobbet

Se for deg at du er jenta som alltid var igjen, og ingen stod opp for deg. Se for deg at alle kalte deg opp fordi du var annerledes. Du hadde en liten detalj ingen andre hadde; og derfor var du automatisk et mobbeoffer. Jeg var i den situasjonen.

Jeg ble mobbet. Helt fra jeg var 3 år gammel har jeg blitt mobbet fordi jeg har krøller. Folk har kalt meg diverse ting, og det pågår fremdeles. Jeg har hatt episoder der det pågikk som verst, der jeg knakk sammen med en gang jeg kom hjem. Så fort jeg fikk lukket døra kom tårene, og jeg fant frem et eller annet spiss jeg kunne skjære meg med. Ja, jeg kuttet meg. Ja, det gjorde vondt. Men hva gjorde vondt? Var det smerten inni meg, eller var det smerten de spisse sakene jeg fant ga meg? 

Smerten inni meg var verst. Jeg sa ifra, jeg ropte om hjelp. Ingen tok meg seriøst, og jeg ville flykte fra det. Egentlig gjorde jeg jo ting verre for meg selv, men det føltes godt der og da. Jeg fikk tankene på noe annet, hvertfall for en liten stund. 

Jeg begynte på ungdomsskolen, og jeg farget håret slik at folk ikke lenger kunne kalle meg for “sau.” Det var da noe… Jeg prøvde å rette det så ofte som mulig. Jeg gjorde alt for at folk skulle unngå å se at jeg hadde krøller, jeg tålte det ikke. Taklet det bare ikke lenger. Jeg trodde ting skulle bli bedre på ungdomsskolen, for da ble jeg splittet fra folk som pleide å mobbe meg. Det ble bedre, en liten stund.. Helt til niende klasse, og det var noen som fant ut at det var veldig morsomt å kalle meg for “puddel.” Greit, hunder er søte de, men når folk mener det som skjellsord, ærlig talt. Da er det ikke gøy lenger.

Folk er så onde. Har de ingenting fint å si, så kan de grave et hull i bakken og gjemme seg bort. Jeg er så lei av folk som bare skal se det negative i andre… Det går bare ikke lenger. Man knekker folk av å oppføre seg sånn. Folk tar selvmord av mobbing. De føler seg utstøtt. Vet du hvordan det er å føle seg utstøtt? Jeg lover deg, det er den verste følelsen i verden. Å føle at du ikke har noen der som er villig til å hjelpe deg i frykt for at de blir mobbet selv. Å føle at du er helt alene i verden. At ingen bryr seg om deg, og du må fortsette kampen alene. Så, før du åpner kjeften neste gang; Think twice. Det er ikke alltid mottakeren tar ord på tull, og ord kan såre. Man kan ikke noe for hvem man er 🙂

 – Ingrid Jackson

41 kommentarer
    1. Huff… Håper det går bedre med deg nå! Det å mobbe andre er så sjukt lavmål at jeg blir kvalm..
      -Og håret ditt et jo uansett superfint, så mobberne var/er sikkert bare sjalu. 😮
      Det var veldig bra skrevet av deg (hele teksten egentlig), du er sterk, og det beundrer jeg deg for. :))

    2. åhmg! Du må stå på, og du må bare tenke på at de er sjalue på deg til tusen, det skjønner jeg godt fordi jeg elsker deg og krøllene dine, og vis du hadde bodd her ville jeg helt klart hvert der for deg, siden du er et menneske akkurat som meg og alle andre her i verden, stå på og stay strong <3

    3. herrreeemiiinnn!!! stakar deeeg^^ hadde aldri trodd dettaa.. Jeg vet at du er så utrolig sterk og kan takle det meste, så stå på og hver deg selv, ikke bry deg om hva andre sier/mener!
      Jeg bare elsker dine utrolige søte krøller! Stå på!!<3

    4. Ikke bry deg hva folk sier, Jeg digger håret ditt og vil gjerne ha det selv!!
      Og de folka som sier det tenker jo ikke at folk jan si ting til dem også!
      Ingen er perfekte, og når folk tror de er det og disser folk er bare dumt!!
      Stå på! :))

    5. Jeg synes du er kjempeheldig som har så fantastiske krøller! 🙂
      Jeg kjenner meg igjen i det du skriver, for jeg har selv vært i din situasjon. Jeg synes du er et flott menneske, og ikke minst er du veldig vakker også!
      Du er bedre enn mobberne!

    6. Jeg får helt vondt av å lese dette. Jeg har hatt noen venninner selv som har blitt mobbet.. det er helt forferdelig, jeg måtte støtte dem hele tiden når noen kallte dem for noe og sa stygge ting. Det var ikke så ille at de kuttet seg da.. Men dette som har hendt med deg er helt forferdelig! Jeg har blitt kalt stygge ting fordi jeg er litt rølig i håret! Skjønner ikke hvorfor folk bryr seg, de er ofte skjalu og har det ikke så bra hjemme! Du har et nydelig hår som du aldri må skjule! Du må være deg selv og det kan ingen ta fra deg! Stå på, all respekt til deg.

    7. jeg skjønner hvordan du har det, jeg har ikke direkte blitt mobbet men folk har satt ut rykter om meg som ikke er sant osv.. det er en del av livet:) men bare tenk at de er misunnelige på deg! de som mobber er som oftest så usikker på seg selv at de må rakke ned på noen andre. Vær sterk og alltid vær deg selv, ingen ting er bedre en det:)

    8. Jeg har vært i samme posisjon som deg, men jeg holdt meg veldig sterk gjennom hele den vanskelige tiden. Det er vel egt derfor jeg hater krøller når jeg tenker over det. Mamma sa alltid til meg “Ikke bry deg om det, de er bare misunnelige.” Ja, liksom tenkte jeg. Men ho fikk meg til å se litt bedre på situasjonen, det må du gjøre! Tenk, vi kan gjøre så mye mer med håret vårt enn de med skikkelig ekkelt, flatt, flisete hår. Vi er kule som har krøller, du er kul som har krøller! Håret ditt er bare fantastisk!

    9. ÅH, herregud kjenner jeg blir irritert inni meg når jeg leser dette. Du har nydelig hår, og det sier jeg ikke bare fordi jeg skal være snill det sier jeg fordi jeg mener det!! Du er kjempesterk og, å bruke skjellsord på deg er bare helt utrolig uretferdig, bra skrevet du er sterk håper på at det slutter en dag, og at du fortsetter og være så nydelig som du er. Stay stong <3

    10. Alle er forskjellige, den som mobber kan jeg si heller: en om alle var like, det hadde blitt værre en værst. Det er meningen at vi er forskjellige, vi har forskjellige meninger, men når andre begynner å mobbe da går streken. De som mobber har ikke et hjerte, og du er veldig sterk! Jeg synes faktisk håret ditt er fint! Stå på videre <3

    11. Åh, herregud.. kjente tårene komme frem nå. Jeg elsker krøller, og ville aldri mobbet noen med det, bestevenninnen min har krøller. Jeg elsker håret ditt, det er kjempe fint. Du er veldig sterk! Stå på<3

    12. Folk tror dem blir større av å se ned på andre. Kjipt men sant. En dag kommer alt til å ta slutt, bare hold deg fast. Mange er der for deg for å støtte deg og hjelpe deg. Det går nok over. Trust me 😉 Er her for deg (En av flere)

    13. Folk er bare rare:P Jeg skjønner ikke hvorfor de mobbet deg for at du har krøller. Du er jo kjempe søt. Du ser jo ut som et englebarn.. I sverige kunne du ikke blitt mobbet for der er det sykt mange som har krøller^^ Unyttig fakta, men likevel.:)
      En kompis av meg ble mobbet litt for krøllene sine, men det var nok mest fordi han ble så sint og de andre syntes det var morsomt. Dette var på barneskolen vel og merke:P
      Jeg ble mobbet for å ha briller, og flere andre ting jeg ikke husker, men nå vet jeg at det ikke var meg det var noe galt med:P Dessuten så jeg ut som en gutt da jeg var på din alder. XD
      Men du må vite at det blir bedre! 🙂

    14. Herregud, hvis folk ikke har annet å gjøre enn å plage andre fordi de har krøller burde de finne på noe annet!! Jeg er misunnelig på deg, krøller er kjempe fint, og har alltid hatt lyst til å ha det selv. Ikke bry det om hva de sier, de er bare misunnelige, krøller er kjempe fint og det kler det utrolig godt 🙂

    15. Wow, utrolig bra skrevet! Ikke bra altså .. Jeg skjønner absolutt IKKE hvorfor folk har mobbet deg for håret ditt. Det er jo helt NYDELIG <3 You go girl!

    16. Off, har blitt mobbet jeg også før.. Det er noe dritt. Håret ditt er jo bare helt vidunderlig, skulle ønske jeg kunne hatt sånn som deg! <3

    17. 🙁 Ikke bry deg om hva andre sier, håret ditt og krøllene dine er nydelige!! Sier ikke det bare for å si det, men det er sant! Jeg har en venn som har krøller slik som deg og jeg kaller de for englekrøller, for de ser ut som englekrøller!! Du er en sterk jente, håper det går bedre med deg nå!
      xx TraN

    18. Åååh, det begynner faktisk og boble inni meg! Det blir bare for dumt.. Ingen skal få høre skjellsord, fordi de er annerledes. Alle mennesker er jo forskjellige, på hver sin måte. Hår, kropp, utseende, farge, you name it.. Du har helt nydelig hår, virkelig.Du skal ikke være noe annet enn stolt over det, uansett hva andre sier! Sjalu kalles de h*lvettes drittslengerene.
      Du er utrolig nydelig! Husk på det.. Det er utrolig sterkt av deg og skrive om dette, det kan ikke ha vært lett! Er du klar over at du nettopp har hjulpet en hel del mennesker? Vell,det har du <3
      Ståpå, vakre! Du fortjener det beste! <3
      Staystrong... <3

    19. Jeg ble selv mobbet i 4 år pga jeg var litt rund, gikk hele tiden rundt å trakk inn magen så folk ikke skulle tro jeg var feit. Du er utrolig tøff og sterk! Elsker og misunner deg for håret ditt! Det er nydelig <3

    20. Håper det blir bedre! Ble selv ertet for å være ginger! Jeg kuttet meg selv, men det var i ettertid jeg innså alle de stygge arrene jeg fikk! Uansett elsker jeg håret ditt! 😀

    21. Jeg kunne ha gjort alt får å få håret ditt bare så det er sagt! At folk er så hjerneskadet at de mobber pga krøller( som er nydelig fint !!) skjønner jeg virkelig ikke. Du er nydelig og husk det! Klem

    22. Første jeg tenkte nå når jeg havnet inn på bloggen din og så headeren var at “oi, hun er heldig som har så fine krøller!”.
      Du er sterk, stå på 🙂

    23. Trist å lese sånt som dette, men du bør være stolt over deg selv! Flott innlegg du har skrevet! Ta en titt innom min blogg, har nylig skrevet ett innlegg om mobbing, kanskje du kan legge igjen en tilbake melding på min blogg? 🙂 STÅ PÅ VIDERE!

    24. Stay strong, don’t let bullies bring you down, thats what you have done. Stopped and care about what the say! <3

    25. Åhh, du er utrolig sterk Ingrid!
      Du skal ikke skjule det nydelige håret ditt, skulle ønske jeg hadde så fint hår som deg!
      Sier det ikke for og være snill men jeg mener det!
      Stay strong, fina!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg