Kropp, kropp, kropp….

Det er ikke godtatt å være tynn, og det er ikke godtatt å være “fyldig.” Jeg kjenner ikke ei jente i hele vide verden som er fornøyd med seg selv og kroppen sin… De skulle enten ønske de var tykkere, eller så skulle de gjerne ha slanket seg til ribbeina stakk frem; og selv DA hadde det ikke vært nok. Selv går jeg i store hettegensere og slææske-klær fordi jeg er så sykelig misfornøyd med meg selv og kroppen min. Det høres helt sykt ut, men det er sånn det er. Jeg vet godt selv at jeg er helt passe tynn, men for meg føles det ikke sånn…. 

Hvem sin feil er alt dette? Når alle rundt deg legger et press på deg, når du ser at folk spiser epler og du står med en sjokolade i hånda… Når du ser at de kler tettsittende klær, og du føler deg som en boms, såklart blir du påvirket. Du vil jo føle deg bra du også! Eller at beina dine stikker ut, og du skulle gjerne hatt litt former. Media har gjort det slik, det er en evig konkurranse med folk rundt deg, kjendiser, reklamer… Slankepresset er vanvittig.

Uansett hvordan DU føler det med deg selv, husk på dette her; Det er bare EN av deg, du lever ET liv, og da skal du få leve godt! Spis god mat, le til du griner, for dette skal liksom være den beste tiden i livet ditt. Så gi faen i hva folk sier om deg, gi dem finger’n om de mener du er noe annet enn vakker. Du er perfekt akkurat som du er, og du er altfor ung til å la samfunnet ta knekken på deg. 

 

10 kommentarer
    1. fyfaen vennen! du er så jævla flink til alt mulig du 🙂 jeg skjønner deg ikke noen ganger, men I LOVE YOU’R BLOGG <3 det er så artig å lese, mye nytt og inni meg er jeg glad siden du gjør noe du elsker og vil gjør det.. forsett sånt, og jeg håper en dag at du tar så nevner meg på bloggen din 😀
      elsker deg og bloggen din <3 hilsen Tinky winky

    2. Der sa du det! Så tenker jeg på når folk klager over at dem er så “feite”..Oppmerksomhetssyke. Har tilogmed merket i garderoben på skolen hvor de “tynne” klager over at de er feite, har stygge armer og mage, osv. Har også stått med en gjeng der dem begynte å vise magen sin å skryte dem har så feit mage eller at dem har så tynn mage, når det faktisk står større personer rundt dem..Er faktisk mobbing på høyt nivå. Som du sa, så er det jo media som skaper alt slankepresset. Synes det er veldig trist, jeg. Uansett, veldig bra skrevet!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg