Livet på vent – Unnskyld

Sanderud, folkens. Så langt har jeg kommet. I skrivende stund er det igrunn ganske stille og rolig her, og jeg er i trygge omgivelser… Jeg er ikke flau over å være her, for det er sånn det er; mennesker sliter. Noen har det verre enn andre, noen velger å få hjelp, og jeg er en av dem. 

I fire år har det pågått, opp og ned, opp og ned. Inn og ut av farlige depresjoner, inn og ut av perioder der jeg har vært så glad at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. De mistenker at jeg lider av noe som heter “Bipolar lidelse,” og det er derfor jeg ikke kan noe for at ting har blitt som de er nå. For det er sant, jeg kan ikke det.

Jeg hadde en herlig bestevenn, inntil han fikk seg dame, så ditcha han meg. Skjønner han godt, for hadde jeg hatt muligheten til å rømme fra meg hadde jeg gjort det også. Jeg hadde en herlig kjæreste, men ting gikk over styr for meg, så han ditcha meg han og. Skjønner nok han enda bedre ettersom han måtte slite med at jeg først var oppi skyene, og plutselig lå under jorda. Og ikke minst når jeg ble sint, for jeg ble ikke litt sint, jeg ble så sint at det klikka helt for meg.

Jeg skammer meg ikke over hvem jeg er, men jeg er lei meg for at psykdommen har ødelagt så utrolig mye for meg. Jeg er lei meg for de jeg har mistet og dyttet unna meg når de prøvde å hjelpe, lei meg for at de ikke klarte det; for at jeg ikke lot de hjelpe meg. Så nå sitter jeg her da, med tårer i øynene og angrer. Men jeg får ikke gjort så mye med det… Jeg vil bare si unnskyld til alle som prøvde. Og tusen takk for at jeg fikk være i livene deres.. jeg er så lei meg for alt jeg har påført dere, så lei meg for at jeg har vært så vanskelig. 

Tusen takk

34 kommentarer
    1. Husk at det er så mange som er glade i deg, og utrolig stolte av deg! Blandt annet meg! Synes du er så utrolig sterk!! Og jeg beundrer deg for hvem akkurat DU er og hva du gjør! Du er en person som er noe for seg selv. Du er så vakker og så flink med alt du gjør. Du er spesiell og utrolig vakker. Og jeg er sikker på at du kommer deg igjennom dette! Jeg er veldig glad i deg, Ingrid! Hilsen ei som heier veldig på deg. <3

    2. Hei Ingrid!
      Jeg ville titte innom å si at du er ei beintøff jente! Det er ikke alle som ville ha blottlagt seg så mye som deg i en slik situasjon. Det står så mye respekt av at du er så åpen med hva som sliter og river i deg. Du skal ikke skamme deg for en verdens ting, for du har ikke gjort noe galt.
      Ikke si at noen er bedre av uten deg, for det er de ikke. Det er ikke alltid slik at det er det perfekte som er vakkert, som oftest er det der man finner litt smårusk. Jeg liker smårusk, det skaper personlighet og menneske.
      Du er vakker akkurat som du er. Og jeg er lei meg for at du har det vondt og vanskelig, men jeg skal se det vakre i deg til du er klar for å se det også!
      Jeg er glad i deg, Ingrid.
      PS: du er en av de tøffeste jeg vet om!

    3. Ingrid. Du innrømmer jo blankt at du sliter, og at du har gjort det ganske lenge. Jeg synes det er vanvittig modig gjort, og at du samtidig gjør noe med det. Det står det respekt av. Jeg er ganske sikker på at de som står deg nær, kjenner deg godt, og at de gir deg albuerom til å få det bedre. Jeg håper du får hjelp til å få stillet rette diagnose, og at det handles deretter. Det er alltid lettere når man vet hva man har med å gjøre. Du er så søt, snill og utrolig talentfull. Gi deg selv plass til å komme deg på beina igjen, og kom da deretter sterkere tilbake. God bedring. *klem*

    4. Det her var skikkelig trist, håper ting løser seg for deg og at du klarer å finne en vei og leve med det, selv om det kan være fantastisk vanskelig til tider. Men det går an! Lykke til

    5. Hei Ingrid <3 Jeg beundrer deg masse for din ståpåvilje og tøffhet. Det er stort av deg og blotlegge deg her, men du skal vite at vi er mange som bryr oss om deg. Har da selv unger som har slitt og bedt om hjelp. Har vært der selv også .. Stå på Ingrid og aksepter at det kan bli dager av ymse slag i fremtiden også. Tenker masse på deg <3

    6. stå på….det er så tøft av deg at du står fram og at du søker hjelp.du er en liten tøffing asså….

    7. <3 Det er ikke din feil! Mamma har bipolar, og det er av og til vanskelig å forstå. Jeg skal ikke skrive så mye, men hun har iallefall vært så ikke at hun har måtte blitt innlagt. Huff. Håper at du får det bedre i det minste. Du er sterk, jeg har troa på deg. <3

    8. vennen, du trenger ikke sei unnskyld jeg veit at jeg prøvde og hjelpe deg men jeg fikk ikke det heilt til fordi jeg så at du sliter så mye merr en det jeg egentlig gjør. og det er jeg som skal sei unnskyld til deg fordi jeg ikke fikk klart til og hjelpe deg og støtte deg når du hadde det vondt! jeg har prøvd og prøvd men fikk aldri tid når jeg selv sliter. jeg uyntes det er bra av deg og vær på Sanderud det hjelper mye hvorfor jeg seier det? det er fordi jeg har selv vert der og jeg ser det har julpet meg mye mer en det andre kunne. Det er ikke alltid lett og få hjelp fra venner men det er mye lettere og få hjelp fra folk som veit hvordan man kan hjelpe andre. jeg er stolt over deg og jeg er alltid her for deg uansett hva det er Ingrid <3 jeg savner deg og jeg veit også at jeg ikke har snakket med deg på lenge nå men jeg beklager så mye. Jeg kom ut fra Sanderud og etter det så hva det så mye møter fra skolen og her og der, psykologer og leger frem og tilbake jeg ble så sliten at kroppen min ikke klarte mer.. jeg sov i flere dager etterpå fordi kroppen min hva så sliten etter det jeg har tatt i meg og det med stress rundt meg! kroppen sa det er nok.. så jeg måtte høre på kroppen min til slutt.. jeg får medesiner for antidepressive og valagran det hjelper litt men fortsatt så er jeg så sliten og jeg klarer ikke merr. Og det kommer til og vær slik på en god stund frem over.. Men uansett jeg er stolt øve deg <3 du kan stole på dem som jobber der fordi jeg kjenner alle som jobber der fra før av da jeg hva inne, dem er til og stole på 24/7 men begynnelsen kan det vær ganske tøft men til slutt så kommer det sei 🙂 stolt av deg lillevenn <3 husk det!! ring meg når ti så helst vis du trenger og snakke med en 🙂 alltid her, glad i deg såå mye <3

    9. Livet er som en skoledag med sorg og glede som hovedfag. I sorgens stunder man lærer mest, i gledens stunder man trives best:)

    10. Du er ei rå tøff jente du er sterk du er modig som legger ut dette på bloggen din stå på håper alt blir bedre. Stay strong ! <3

    11. Kjæreste Ingrid. Det er så godt å vite at du har fått hjelp, men så undelig vondt at du skal slite sånn. Vi er her for deg da du trenger meg eller onkel Per. Døra er alltid åpen for deg vennen min. kjempeglad i deg. Klem fra onkel Per og tante Elin

    12. Hei Ingrid 🙂
      Det er utrolig sterkt å lese det du skriver her. Du blottlegger sjelen din og dine innerste tanker og følelser. Du tørr og sette ord på mye som mange andre ikke gjør, det står det utrolig mye respekt av. Stå på, det er av motgang du blir sterk, noe du her viser. Tusen takk for at du deler dette med oss alle, familie, slekt og venner. Klem 🙂

    13. Hei. jeg vil si at du er ei klok og vakker jente. og kanskje den du ble sint på fortjente det? Jeg vil si til deg at du ikke er diagnosen, her til lands vil man gjerne sette folk i daignose-bås, og du kan få oppleve at noen kan bruke skjult makt pga. den. Jeg vil anbefale deg å finne ut hva du vil, og hva som vil gjøre deg fornøyd med livet ditt. Ikke nødvendigvis lykkelig, den følelsen kan være oppskrytt og mange føler et “lykkepress i dag” . Når du blir i min alder (54) så kan det hende at du er stolt av mye du har oppnådd og gjort i livet, allikevel kan du oppleve at noen ikke tåler det også. Jeg synes du kan allerede være stolt av deg selv, nå! Fordi du er åpen om dine følelser, du skriver dem ned-og da vil du etterhvert få det bedre. Lykke til!

    14. Jeg er ikke din mamma, men mammahjertet blør. Det er tøft å være ung, og det er tøft å være syk! Men du skal aldri be om unnskyldning for at du er syk. Det finnes mange gode hjelpere der ute, og nå er du på et sted som kan hjelpe deg. Ta imot hjelpen og vær stolt over deg selv som står frem med sykdommen din 🙂 Du er råtøff! Masse god bedring! 🙂

    15. Kjære deg. Bare det at du anerkjenner det du strever med er utrolig flott. Ingen har sagt at det er lett å være menneske, og livet går opp og ned, det gjør det for alle, uavhengig av status og ressurser. Husk at ungdomstida er en vanskelig periode i livet ,og mye verre i dag enn generasjonen før deg erfarte fordi dere lever med så mye mer press. Jeg pleier å si at i ungdomstida er hjernen som en byggeplass, med mye omdirigering og kaos. Jeg ønsker deg veldig lykke til, og ta imot all den hjelp du blir tilbudt. Du fremstår som ei jente med masse ressurser , så ta godt vare på deg selv og vær stolt av deg selv.

    16. Ingrid! Det er så utrolig trist å lese om hvordan du har det og har hatt det. Får tårer i øynene. Føles som om det var i sommer vi lekte gjemsel, gjemte oss i blomsterenga og plukket over 50 firkløver sammen. Du var en så blid og fantastisk jente, og jeg vet at du fortsatt er den samme jenta! Og du må aldri be om unnskyldning for noe du ikke har skyld i eller kontroll over i det hele tatt, det er ikke din feil at du er syk. Masse lykke til fremover, og håper du finner tilbake til den Ingrid jeg kjenner:) god bedring! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg