Du er verdt livet

Noen ganger er livet så vanselig at man helst vil dø… eller forsvinne. Spesielt nå i ungdomstiden, vi har så utrolig mye press på oss, og føler oss aldri gode nok. Jeg kan ikke huske sist jeg følte meg god nok for noen, men jeg vet at jeg har følt det, og den følelsen av å være god nok; Den er verdt å vente på. For du er det, du er mer enn bra nok! Ikke la NOEN få deg til å føle deg dårlig, aldri. Vis dem fingern og stikk av, for de er virkelig ikke verdt tiden din. Personer som trekker deg ned er virkelig ikke verdt å ha i livet sitt, og jeg snakker av erfaring… 

Og husk at hvis livet er vanskelig og kaster stein på deg, så kaster du stein tilbake! Du er verdt livet, du har MYE å leve for. Hjelper det å si at det finnes en person der ute som er laget for deg? Håper det, for det er det jeg holder fast i akkurat nå. Tenk på alle stedene og personene du har igjen å se og møte. Tenk på all latteren som venter på deg! Det handler bare om å komme igjennom dette først. Jeg skal klare det, og du skal klare det. Vi skal klare det sammen.

Lever du, eller bare eksisterer du? 

8 kommentarer
    1. Jeg har tidligere kjent på følelsen av jeg bare eksisterer, men ikke lever. Heldigvis er det blitt bedre nå, så bare det at det går fremover er en motivasjon for meg 🙂 <3

    2. Kjære Ingrid..
      TAKK for at du er så herlig å deler livet ditt med alle andre,det er utrolig tøft gjort og blottlegge seg slik som du gjør.
      Tror kanskje det er mange som tenker at ”dette er bare ungdomstiden,en fase de fleste går igjennom eller en identitetskrise for å finne ut hvem man er”kanskje ikke alle ser at selvom man er ung,så kan man ha problemer som man ikke klarer håndtere på egenhånd,og trenger hjelp…
      Du er utrolig tøff som i din alder tør søke hjelp og samtidlig være så sterk…som tør være deg selv på godt og vondt blandt vennen dine…Jeg vet du har mange fine ungdommer rundt deg,og jeg håper de vet å ta vare på deg for den du er.
      Du skriver så gripende,at jeg tror de fleste sitter med tårer i øynene etter å ha lest innleggene dine.
      Din blogg,er egentlig noe alle burde lese,den gir en tankevekker,og alle med sunn fornuft ser nok litt annerledes på ting etterpå.Kanskje de ser folk rundt seg,og da spesielt ungdom…Alle er ikke den tøffe ungdommen de vil vise for andre,ikke alle takler ting like lett…Men alle kan være der for andre på en eller annen måte,og ved det er det kanskje lettere å vise hvordan man har det og samtidlig tørre si man trenger hjelp..
      Du er ei kjempejente,du har venner rundt deg som bryr seg,kanskje ikke alle er like nære,men de er der…Bruk dem når de vil være der,bruk vennskapet som en del av hjelpen til å bli frisk…fortsett med å skrive,ta bilder…fortsett med å være DEG…Dette klarer du,Ingrid 🙂 Masse gode tanker til deg…Vær stolt av deg selv,for det har du all verdens grunn til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg