“Are you going to love yourself today?”


Det er på tide å fri seg fra demonene som herjer på innsiden. På tide å starte på nytt, tenke positivt og se fremover. Men hvor skal jeg starte? Denne ferden har vært så veldig lang, den har for det meste bestått av selvhat, kranglig med meg selv, tårer, enda mer selvhat og enda flere tårer. Det har vært dager jeg har sett meg i speilet og begynt å gråte fordi jeg syns jeg er feit, begynt å gråte fordi jeg syns jeg er stygg. I dag, i dag klarte jeg endelig å si til meg selv; Jeg er fornøyd. Jeg er fornøyd med hvem jeg er. Hvordan jeg ser ut. Ingen skal ta det fra meg, ingen. Jeg har arr på meg, jeg burde angre, men jeg gjør ikke det. Det sier meg hva jeg har vært igjennom, og at jeg har mestret det. Magen min er ikke flat når jeg sitter, jeg har hatt komplekser med mat og kropp en god stund, og jeg vil absolutt ikke ha krøller, men hva betyr det? 100 år fra nå, hva har det å si uansett? Dette er sånn jeg ble skapt, så da får jeg bare gjøre det beste ut av det. 


Vi har alle komplekser med oss selv, vi har alle ting ved oss selv vi ikke liker. Men tenk over det, hvis ikke du hadde vært deg, hvem hadde vært det da? Du må lære å elske kurvene dine, hoftene dine, rumpa di, håret ditt, øynene dine. Du er perfekt akkurat som du er, og ingen kan ta det fra deg. Hvor mange kilo du veier, hva slags klær du har på deg eller hvor mye sminke du bruker definerer ikke hvem du er som person. Det som kommer fra innsiden, at du er god mot andre mennesker og tro mot deg selv; det definerer hvem du er. Så neste gang du tenker på at du ikke skal putte i deg det siste kakestykket fordi du blir feit, legg fra deg den tanken og ta det kakestykket. Du fortjener det, du fortjener et godt liv, og du fortjener å være fornøyd med deg selv. 


(Skriver dette i godt humør, jeg vet det er en lang vei igjen, but ‘ey, dere kan høre på meg selv om jeg ikke alltid er like flink til det…)

6 kommentarer
    1. du er ikke feit! og hva hadde vært så farlig om du hadde hatt litt fett på kroppen?? alle er verdt like mye, du tenker vel ikke at andre som er større er mindre verdt gjør du? 🙂 alle er fine som de er

    2. Jeg det første jeg tenkte da jeg fant lenken til bloggen din i en nettavis der de skriver om sykdommen din, var: For ei nydelig jente! Du har et helt spesielt ansikt som gløder på bildene. Du tar helt fantastiske fotografier, og du kommer nok bli å bli veldig god til det. Og håret ditt…er det mulig å ha så fantastiske krøller? Du ser ut som en blanding av ei hulder og ei eventyrprinsesse. Men jeg vet hvordan det er, når tankene forteller deg noe annet. Men da får vi andre prøve å overdøve sånne tanker en liten stund. Du er vakker og enestående.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg