“Hvorfor meg?”


Jeg kan hyle og slå og sparke og skrike og grine og skrike til jeg ikke klarer mer, men det vil ikke endre noen ting. Jeg fikk beskjeden den lille julaften, jeg har kreft. Jeg vet enda ikke helt hva jeg skal føle om det, om det går bra eller om jeg skal bli lei meg… Alle tenker vel “Hvorfor meg?” når en sånn beskjed kommer; jeg, jeg ble mest lei meg når jeg så reaksjonen til mamma. Selv syntes jeg ikke det var så ille, for jeg blir jo frisk, gjør jeg ikke? Hvordan blir man egentlig klar til en sånn kamp? Jeg har tusenvis av spørsmål, men ingen har svar. Alt jeg vet er at jeg skal verdsette alt den neste tiden. Hvert øyeblikk. 

 

18 kommentarer
    1. Hei. Jeg har ei venninne som nettopp er blitt kreftfri. Kanskje du kan stille henne noen spørsmål:) Det skader ikke å ta en titt innom bloggen hennes, så får du se hvordan hun er i hvertfall. karinek89.blogg.no
      Noen ganger kan det være enklere å snakke med noen man ikke står så nært:)

    2. Kjære deg Ingrid 🙁 <3 jeg skal følge bloggen din fremover å skriv gjerne til meg <3 jeg er glad i deg å du skal klare denne kampen! Er det noe du trenger eller noe Ingrid så si ifra til meg 🙂 jeg er her for deg å bryr meg om deg. Skjønner du har mange spørsmål Ingrid, jeg selv tror ikke jeg hadde taklet det du skal igjennom, men jeg er sikker på at en så viljesterk og vakker jente som deg klarer dette <3 å jeg er her for det som sangt, glad i deg Ingrid selvom vi ikke har møttes! 🙂 Stå på Ingrid dette klarer du <3 🙂

    3. Nej, vi er mange som sidder med samme spørgsmål til de som denne rædsomme sygdom rammer. ‘Hvorfor lige dem?’
      Heldigvis er der rigtig mange som kommer sig godt efter sådan en besked. Læste engang om en dame, som var overbevist om at hendes stædige beslutning om, at forholde sig 100% positiv under hele forløbet faktisk gjorde en forskel. Se sjove film, gør morsomme ting, hæng ud med venner, spis det du kan lide, vær god ved andre og lad andre være gode ved dig. Lev i nuet, og tænk: “Pøh! Dette klarer jeg let!” <3

    4. Ååh, dette var virkelig trist å høre. Er ingen som fortjener å gå igjennom den kampen. Men husk at det nok vil ordne seg og du vil bli frisk igjen. Sender deg så mange klemmer det overhode går an å få. Du klarer dette <3

    5. Må være forferdelig å få den beskjeden rett før jul, men du skal se at det ordner seg! De har kommet såpass langt nå idag, at dette klarer de å fikse 🙂 God bedring!

    6. du inspirerer meg hver eneste dag, jeg stilte meg det samme spørsmålet hvorfor akkurat en så god person som deg?
      men dette kommer til å gå bra, jeg har troa på deg! Du er så sterk Ingrid
      God bedring og ikke gi opp!

    7. Tror nok alle som får denne sykdommen tenker. “Hvorfor meg?”. Det er så urettferdig! Ingen fortjener å få en slik diagnose – så hvorfor DEG! Skjønner at reaksjonen til mamma’n din gjorde inntrykk på deg. Som mamma ville heller ikke jeg klart å late som dette er greit hvis barnet mitt fikk denne beskjeden. DU skal gjennom en tøff tid og DET KLARER DU! Det er nok en av grunnene til at det ble akkurat DEG, fordi DU er tøff nok til å klare det. En annen tøff kreftrammet dame skrev i avisen denne uke at livet er ikke for pyser. Overskriften var: ” Vil du ha Jul – ing?” Den bør du lese Ingrid. Flere likte den på FB, tror det var uken før jul. Stå på Ingrid!!! Å verdsette hvert øyeblikk, er nok en veldig lur innstilling. Den skulle flere av oss hatt bestandig. Ingen vet hva morgendagen bringer……Livet er skjørt og det er en gave vi har fått som vi bør ta vare på. Jeg vil være her for deg Ingrid – det vet du <3

    8. Du får nok ikke så mye svar på alle spørsmål,så kast ikke bort tiden på det!!! Lymfekreft er vel noe av det de har kommet lengst med å helbrede,så…Brett opp ermene og sloss!!! Og nyt livet til fulle innimellom behandlingene du må igjennom!!! Bruk galgen humor,og husk at du er MYE sterkere enn du selv tror!!! Det er vi alle..mamman din også!!!! Jeg heier på deg av hele mitt <3!!!!

    9. Ahh, tusen tanker strømmet igjennom hodet mitt. Selv døde moren min i 2007 av kreft, og.. ja, det er så utrolig urettferdig! Det er ikke mye du kan gjøre med kreft egentlig, men man må alltid holde håpet oppe.
      Bloggen din er definitivt lagret som bokmerket mitt. Jeg elsker bildene du tar, og synes så synd på deg. Skjønner ikke i det hele tatt hvorfor en så vakker og fin jente som deg får kreft. Tankene mine er hos deg, håper du blir frisk!

    10. uff da god bedring veldig trist og høre.. Kreft er noe dritt 🙁 Skulle ønske det fantes en mirakelkur til alle sammen.
      Håper di blir frisk igjen.. Varme gode tanker til deg.. Bli sterk du klarer dette 😉
      mariussk.blogg.no

    11. Får så jævla vondt inni meg når jeg leser dette her 🙁 Jeg ønsker deg bare god bedring og håper du blir frisk veldig fort

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg