Føles det bra?

Føles det bra å baksnakke jenta som alltid er der for deg når du trenger henne; og aldri har gjort deg noe galt? Er det kult å være på fest når alt du gjør er og høre om hvor fæle folk er? Føles det godt for deg å slenge dritt til andre via internett? Føles det ikke bare fantastisk og si stygge anonyme ting på ask.fm til folk? Er svaret ditt ja, så foreslår jeg at du pakker sammen og stikker din vei. 

Vet du hvor vondt det er å høre slemme ting folk har sagt om deg? Personer du trodde var dine nærmeste diskuterer deg bak ryggen din når du ikke er der, for du er ikke invitert, nemlig. Jeg har ikke tellingen på hvor mange ganger jeg har tatt opp det her med mobbing og baksnakking, men det gjør deg virkelig ikke til en bedre person. Til slutt vil folk gå lei av å høre på alt det slemme du har å komme med, og da vil de forlate deg fordi de innser hvordan du er. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg konsentrert meg om å snakke positivt om folk. Bare tenk om du var personen som fikk hat, hvordan ville du følt det? 


//arkiv

6 kommentarer
    1. Synes du er helt fantastisk flink til å sette ord på ting, og på å skrive om saker som merkelig nok fremdeles er tabu å snakke om! Det er så fint å lese dette, for det er så sant, men folk tør jo ikke snakke om det, selv om det er mange som opplever dette.. Det er ikke mange blogger jeg har lest som har såpass reflekterte og gjennomtenkte innlegg som din, og det er virkelig bra 🙂 Du er et flott menneske, mye godt kan komme ut av det 🙂

    2. Elsker bloggen din! Supert innlegg! Det er som om eg skulle ha skrive det sjølv! Har hatt det sånn siden eg var liten, og det ser ikkje ut til at dei har fått vett i hodet ennå..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg