Kort hår på jenter er SEXY

Jeg blir så trist når jeg ser at voksne mennesker uttaler seg om sveisen til unge jenter. Eller når gutta gjør det. “Du kan ikke ha kort hår, da ser du ut som en gutt.” Nei, du ser ut som ei jente med selvtillit nok til å vise fjeset ditt. Tre, hvis ikke fire av mine nærmeste venner har kort hår. Jeg kjenner en haug av gutter med langt hår. Definerer det kjønnet ditt? Virkelig? Det er ikke sånn at man må død og liv må være lesbisk om du er jente med kort hår heller, hvorfor er folk så dømmende? Dessuten, damer, så ser man eldre ut med langt hår når man begynner å dra på årene. En liten hemmelighet fra meg til deg!


16 kommentarer
    1. Jenter vokser opp med at ditt og datt forventes av dem, og av alle ting skal det være så viktig å ha langt hår. Jeg har litt lenger enn skulderlangt krøllete hår som jeg er fornøyd med, men det eneste jeg hører er “Så fint håret ditt hadde vært om det var langt”. Både du og vennene dine er modige som tør å være dere selv, det står det respekt av! Synd det skal være sånn, det burde ikke kreves mot for å stå fram som den man er.

    2. Jeg hadde kort hår for noen år siden, men jeg orket ikke alle spørsmålene om “er du gutt eller jente???” og enkelte bare antok at jeg var gutt også, og så dårlig selvtillit som jeg har, så gikk jo dette ganske inn på meg. Men jeg savner å ha kort hår noen ganger.

    3. Jenter med langt hår er også sexy. Sveisen definerer vel ikke det.. Du er ikke noe tøffere enn andre om man velger kort hår. Igjen, sveis har ingen verdens ting å si. Om noen hadde definert meg ut ifra sveis hadde jeg ledd av dem.

    4. Syns det er sykt kult når mennesker gjør akkurat det de ønsker med seg selv! Om en jente (eller gutt for den saks skyld) vil ha langt, kort, farget i alle regnbuens farger eller naturlig hår, er helt opp til den selv, og ingen andre burde klage på det. De som gjør sin egen greie er bare drit kule, og jeg har stor respekt for de!

    5. Jeg personlig er ikke så fan av kort hår, jeg kunne aldri tenkt meg å ha det selv, men jeg må innrømme at det er noen som kler det!

    6. Når jeg var mindre hadde jeg kort hår, men jeg ble erta av mange og ble kalt for en gutt. men nå som jeg er blitt større og har fått lengre hår sier ikke folk at jeg er stygg eller noe, nå er jeg liksom fin. jeg likte å ha kort hår, for jeg er en guttejente og det vil jeg alltid være, men tørr ikke å klippe det kort igjen for d erter de meg bare.

    7. Om man har kort eller langt hår uavhengig av kjønn spiller ingen rolle. Jeg selv ville aldri klippet håret mitt kort, men syns mange jenter uavhengig av alder kler det. Er opp til hver enkelt hvordan dem vil ha håret sitt, spør du meg.

    8. Vil bare si at du er det største forbildet jeg har nå! Elsker måten du bruker fantasien, erfaringen, evnene og meningene dine, og at jeg kan kjenne meg igjen i så mye av det du skriver.
      Stå på, jeg følger deg

    9. En av mine beste venninner har kort hår og hun er ingenting annet enn vakker 🙂 Jenter skal få lov til å se ut akkurat som de vil – langt hår, kort hår, rett, krøller, you name it. Vi lever i et samfunn fylt med press på alle kanter, men stadig ser vi at det er noen som velger å stå i mot presset. All ære til dem!

    10. Jeg synes det er fint med kort hår og, itilleg slipper du alt styr med at håret er i veien hele tiden som når det blåser, når du soler deg og må sette det opp i dott for ikke å få skille av det du slipper tanken på at du må børste det hele tiden og noen ganger skulle jeg ønske jeg og hadde kort hår eneste problemet er at jeg tror ikke jeg kler det.. Men dere er nydelige alle sammen! Stå på vidre Ingrid du er forbildet mitt og det kommer du nok alltid til å vere 🙊❤️

    11. Jeg er helt enig i det du sier! Jeg har selv hatt kort hår ganske lenge, selv om jeg ikke er superkomfortabel med å vise ansiktet mitt syns jeg det å tørre å klippe håret sitt in the first place (bare det å innse at hår er hår) er ganske tøft. Det er veldig tøft at enkeltpersoner gjør som de gjør og tørr å være seg selv. De er hode eksempler for samfunnet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg