Du som har noe imot kroppskunst, se her

Med kroppskunst, så mener jeg altså tatoveringer og piercinger. Jeg vet at noen generasjoner over meg (og folk på min alder også) har noe imot både tatoveringer og piercinger, og hvis du er som noen jeg kjenner, så klarer du ikke å holde tåta om hvor fælt du syns det ser ut. 

Så, okei, du liker ikke tatoveringene til en person, eller tatoveringer generelt, og det er greit. MEN, er du i nærheten av en person som faktisk har dette på kroppen sin, hold kjeft. Selv om du har holdt deg “for god for sånt,” trenger du absolutt ikke å rakke ned på andre som syns dette er fint. Jeg har fått slengt det så mange ganger i trynet av noen som står meg nær- at tatoveringer er så fælt og man ødelegger kroppen sin og blablabla. Bare så det er sagt, det er veldig få 80-åringer med veldig pen hud uansett. Det er min kropp, jeg gjør som jeg vil. Dessuten er det ingen som tvinger deg til å se på det. Jeg tatoverer ikke kroppen min for å tilfredsstille deg, du har kanskje vansker for å tro det, men noen ganger gjør faktisk folk ting for seg selv også.

Jeg mener at mennesker skal få gjøre det de vil med kroppen sin, uten at noen har rett til å dømme og rakke ned på noen av den grunn. 

4 kommentarer
    1. Word! Dessuten er det en ny tid nå. Når vi blir 80, vil ikle vi være de eneste på gamlehjemmet med tatoveringer.

    2. Ja, folk må absolutt få gjøre det de vil – bortsett fra det som er ulovlig da. Noen tatoveringer er fine, noen er det ikke – smaken er som baken osv. Det er moten også, den endrer seg stadig. Men det er kanskje mer vanskelig å kvitte seg med en tatovering enn et plagg. Av og til kan man jo undre om folk har falt i en bøtte med maling, men det kan skje i de beste familier. Det som gjør at noe går av moten er muligens at alle etter hvert har det samme, så når 7 milliarder vandrer rundt med det da blir det ikke helt det samme kanskje. Den beste tatoveringen jeg har sett bilde av, var en som hadde fått tatovert inn “I AM A GENIOS” i pannen. Når man ikke engang klarer å stave geni korrekt, blir det moro! Men når sant skal sies, så sier det vel også en del om tatovøren…

    3. Utrolig enig! Er superirriterende når folk absolutt må kommentere tatoveringer eller piercinger når noen i nærheten har det… Jeg blir så flau på deres vegne. Er det mulig?! Det er jo som å sitte og si at rødt er en skikkelig stygg farge mens vennen din sitter der med rød genser, pinlig!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg