Mobbing av offentlige personer

Jeg skammer meg over Norge. Så fort det blir skrevet en nyhetsartikkel om for eksempel Erna og jobben hun gjør, så er det ALLTID en kommentar om vekten hennes i kommentarfeltet som får flere hundre “likes,” og alle syns det er dritkult. Jeg syns ikke det. Det er smålig gjort av norges befolkning. Beklager, men Erna gjør så godt hun kan, hun ble valgt til statsminiser av dere, og hun vet vel bedre enn alle andre hvordan kroppen hennes er. Istedet for å fokusere på kroppen hennes, hold dere saklige. Nettmobbing av offentlige personer er like barnslig og patetisk som direkte nettmobbing mot en person. Tro det eller ei, Erna ser dere nok. 

Det samme gjelder Linneá Myhre, bare for å ha et eksempel til. Hun har fått tittel som en sutrete sur kjerring, fordi hun er åpen om psykiske lidelser og hvordan hun har det. Det er tøft gjort å være åpen om sånt i media, for så fort vi skriver at vi har en dårlig dag; da er vi oppmerksomhetssyke. Det er ikke noe feil å være åpen om det som er vondt, det er jo sånn vi alle har det, bare at de fleste ikke snakker om det. Jeg syns det dømmende samfunnet vi har er helt pyton, og jeg håper det blir gjort noe med snart. 

Jeg syns dere husmødre og andre mødre som sitter foran PC-skjermen og kommenterer dritt om folk som blir skrevet om i Se og Hør burde få dere en annen hobby. Ingen bryr seg om hva dere liker og ikke liker. Ris og ros er alltid fint, men det er forskjell på konstruktiv kritikk og nettmobbing. 

Dagens lille rage 

9 kommentarer
    1. Jeg legger ikke ofte igjen kommentar – men vet du, du har en fin blogg – Stå på – så når du langt <3 legg meg til som venn så kan jeg lese bloggen din

    2. Kunne ikke sagt det bedre!
      Det med mobbing av offentlige personer, nå er ikke jeg så stor fan, – men mange har jo faktisk også mobbet Justin Bieber, Miley Cyrus. Har sett på instagra profilen deres, på kommentarfeltet og ellers litt rundt omkring hvor mye hat som blir skrevet til dem… har mye mer respekt for feks justin og miley enn de som bare skriver hat til dem, hvorfor? fordi dem tørr å følge egen lidenskap samme hva andre måtte mene om dem.

    3. Amén sier jeg. Synes det er så utrolig tøft gjort av mennesker og ta opp slike ting som det du gjør Ingrid. Synes flere mennesker burde være mer åpen. Jeg elsker og lese innlegg om meninger og at folk prater om hvordan folk har hatt det og har det, og viktige tema i samfunnet. Det kreves så mye mot av den enkelte.
      Jeg leser bare innlegg og artikler som har mening i seg og har et viktig tema. Unødvendige artikler og stygge kommentarer styrer jeg unna. Synes mennesker burde vise mer respekt ovenfor andre. Du er rå, stå på! Er ikke rart at jeg leser bloggen din Ingrid, du skriver så mye bra som rører lesernes hjerte.

    4. Hvorfor sier du at du er flau over Norge for noe én person kommenterer og kanskje 300 personer “liker”? Det bor trossalt 5 millioner mennesker her. Er du flau over Islam på grunn av IS også da, eller? Ellers er jeg enig i det du sier, men er så lei av å bli dratt under samme kam fordi noen ikke eier folkeskikk!

    5. Jeg fant bloggen din på “Av jenter for jenter”, men har liksom aldri kommentert noe men må bare gjøre det nå 🙂 Du er en helt fantastisk person som jeg har så mye respekt for! Jeg elsker å lese om meningene og tankene dine fordi jeg kunne ikke blitt mer enig! Har aldri sett noen med så sterke meninger og pågangsmot før. Stå på videre, du er utrolig sterk, og du kommer til å klare ting uansett hvor mange utfordringer livet gir deg! <3
      Ha en fin søndagskveld videre ;

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg