Velg livet – Vilde lærte meg det

En venninne sa til meg en gang at hun ville vi skulle prøve. Livet er verdt det, det sa hun til oss uker før hun tapte mot kreften. Livet har mye å by på, sa hun. Hun hadde mye å oppleve, og hun visste det godt, men fikk aldri gjort det, fordi hun sovnet inn for en uke siden. “Jeg får ikke oppleve dette, for jeg skal dø snart. Livet mitt er snart over. Dere er unge og har hele livene deres foran dere. Plis ta vare på livet dere har. Vær så snill.” 

Vilde hadde kreft, og hun blogget om det (her). Vi hadde dette til felles og ble kjent over internett. Det så dårlig ut da hun var den første i norden som fikk prøve en ny medisin fra USA, men den ville ikke funke. Ingenting fungerte som det skulle, og kjære, umistelige og sterke Vilde tapte.

Selv om hun var så syk som hun var, oppmuntret hun likevel de rundt seg til å bli friske. Meg, for eksempel. Hun sa hun hadde troen på meg, at jeg skulle bli frisk fra en dårlig psyke. Jeg er på vei nå, jeg er godt i gang og jeg tror at denne gangen klarer jeg det, takket være Vilde. 

Nå vil jeg si det samme til dere. Velg livet. Livet har utrolig mye å by på. Festivaler, fremtidige kjærester, god mat, turer i skog og mark, turer til utlandet, alle målene du skal nå. Noen evigheter er større enn andre evigheter, og jeg håper dere bruker deres evighet så godt dere kan. Selv om vi har mistet enda en god jente, vet vi at hun passer på sammen med de andre englene.

Sov godt, vennen 
 



Bilde lånt fra bloggen til Vilde

5 kommentarer
    1. <3 Det er så sant. Men noen ganger ser man ikke at livet er verdt det. Da er det godt å lese slike ord som du skrev nå. Takk!

    2. Vilde var ei fantastisk jente som vi har mye å lære av. Det er også DU.
      Mange gode klemmer til deg <3

    3. Vilde vil alltid bety noe spesielt for meg. Ikke bare følte jeg det sterke slektskapet men også fordi hun var så modig. Gikk egne veier….ikke noe dill og dall, et ekte hardbarka menneske❤️.Vilde var et ledertalent men også en god lagspiller.Vilde styrken er med oss nå. Du sto støtt når d røynet på. Jeg gråter for deg💓 og forstår det grusomme savnet de nærmeste føler nå❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg