Hvordan bli en flink fotograf?

1. Først og fremst trenger du et kamera. Mange tror at det er kameraet som gjør at bildene blir bra, det er både litt sant og litt usant. Du kan kaste bort tusenvis av kroner på et godt kamera og fortsatt ta like dårlige bilder, det som virkelig teller er objektivet. “Linsa”, om du vil. Velg god opptikk, og du får nesten automatisk bedre bilder. Bruk heller tusenvis av kroner på et godt objektiv.

2. Se. Det er viktig å ha et godt øye når du skal ta bilder. Gjerne få med små detaljer ingen andre har tenkt på. 

3. Av med AUTO på kameraet, og på med manuell! Da kan du styre alt som du vil, og du slipper at den irriterende blitsen ødelegger for bildene dine. For å styre et kamera manuelt er det greit å ha litt kunnskaper inne fra før, så se gjerne tutorials på youtube eller let litt rundt på google. Personlig liker jeg å bruke kameraet halvveis manuelt, da slipper jeg å styre med absolutt alt før jeg tar et bilde. 


Det var tre veldig generelle greier om hvordan du kan ta bedre bilder. Flere tips kommer snart, så følg med!

2 kommentarer
    1. For å si det sånn er jeg helt uenig i et av punktene. Faren til typen min har vunnet store internasjonale fotokonkurranser med pocketkamera, så har ikke en dritt å si på kameraet, men aller, aller mest på fotografen ;))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg