Hei mammaer og pappaer


 

– og du som har ansvar for et barn på internett. 

I dag er jeg oppgitt og skuffet fordi jeg nok en gang har måttet ta tak i en forferdelig mobbesak på Facebook. Jeg griper inn fordi jeg har et håp om at hvis man terper på dette nok, sier ifra nok, så vil ikke mobbing lenger forekomme. Men, jeg trenger hjelp fra dere. Jeg sier ikke at dere skal overvåke hva barna deres gjør, ikke at de har dårlig oppdragelse heller, men jeg ber dere om å være gode forbilder. Både hjemme og på sosiale medier. Jeg ber dere om å slutte med ekle og trakasserende kommentarer i kommentarfeltene til Se og hør, og slutte å kødde med sykdom i kommentarfeltene til VG. Ungdom og barn tror nemlig at dette er greit dersom dere gjør det. Og da- da har vi det gående.

Hvis dere skulle få en melding av et annet menneske som har vært vitne til hva ditt barn gjør på internett, så håper jeg dere tar tak i det. Jeg håper dere snakker med barnet deres om at sånn oppførsel er forbudt, og forteller dem at neste gang vil det få konsekvenser. Fordi i fremtiden- så vil det kanskje det uansett. 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg