Sannheten (you are NOT a waste of space)

Hva kan man si til mennesker som ønsker å ta livet sitt? Hva kan man si til mennesker som selvskader, og føler en så dyp sorg at de må ty til alkohol, piller eller mennesker som aldri føler at de strekker til? 

Det er så mye, jeg kan skrive endeløse tekster til hver og en av dere om hvor mye dere er verdt og hvor bra dere er. Hvor mye godt som venter dere. Men vil det hjelpe hvis det ikke er noe dere selv føler? Tvilsomt. Tankene i deres eget hode vil overgå mine ord. 

Jeg kan uansett gjøre et forsøk. Jeg kan og jeg vil. Dette er (litt) klisje, og dere har nok hørt det før. Men jeg har lært at man må høre noe tusen ganger før det kanskje synker inn. Hvis jeg kan redde et menneske, eller få et menneske til å føle seg bedre med seg selv, så selvsagt; jeg gjør det jo. 

Du er god nok. Du er så god at du fortjener at noen klemmer alle dine ødelagte biter på plass. Du er så god at du fortjener all hjelpen du kan få; men du må tørre å ta imot. Du er fin akkurat sånn som du er, selv om buksa di fra ungdomsskolen kanskje ikke passer mer. Det er sånn det skal være; du har vokst. Det gjør ingenting. Det er greit, og fint, og helt normalt og du er akkurat sånn du er ment til å være. Du fortjener å smake på ny mat uten å veie den, eller telle alle kaloriene. Du fortjener å puste inn frisk luft en herlig vårdag og føle at det er nok å være deg. Du fortjener å sitte på cafe med vennene dine og le til du har tårer i øynene, kaffe i nesa og vondt i magen. Du fortjener å gå turer, se filmer, dra på konserter og lese de aller beste bøkene; som gjerne gjør deg så sint at du kaster de i veggen. Du er verdt livet, og du burde velge det. Fordi herregud,- så mye fint det har å by på. 

Ta det fra noen som har vært der. Det blir bedre, jeg lover. Det blir bedre, og jeg er stolt av deg for at du er her

1 kommentar
    1. Jeg får tårer i øynene når jeg leser det du skriver. Du er så vakker på så mange mulige måter og du inspirerer mange, inkludert meg selv. Fortsett med blogging, det er du utrolig flink på <3 KLEM!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg