Hvor mye må til før du ser meg?

Jeg er lei av å være alene. Lei av å ikke bli tatt på alvor. Lei av å føle på ensomheten, fordi hver gang jeg strekker ut en hånd er det ingen som tar den. Ingen som strekker etter meg tilbake. Hvorfor? Hvorfor er ikke jeg viktig nok? Hvorfor er ikke mine problemer “ille” nok for deg? Hvordan kan du i det hele tatt vite hva jeg føler? 
Har du følt dette, så beklager jeg. 

I dag er jeg trist for barna som roper om hjelp, men som aldri fikk det. Jeg er sint på et system som svikter. På skolen som ikke gjør noe når barn blir holdt utenfor. På de som kalte seg venner og aldri var der for meg, for jeg var ikke viktig nok. Min stemme hadde ingenting å si. Jeg var ikke syk, fordi jeg fikk så mange likes på profilbildet mitt. Jeg var ikke syk, fordi jeg kunne jo fortsatt le. Jeg var ikke syk, for det var ikke noe de kunne se. 

I dag vil jeg at vi tar et oppgjør med oss selv, og andre. Fordi både du og jeg fortjener hjelp. Både du og jeg fortjener å bli tatt på alvor når vi forteller at noe i hodet vårt ikke er som det skal være. Du fortjener at dine følelser og dine tanker blir tatt på alvor, uansett hvem du er. Uansett. 
Nei, kompisen din skriker ikke etter oppmerksomhet fordi han kutter seg. Og hvis han gjorde, så burde du uansett ta det på alvor. Og nei, venninna di sulter seg ikke for oppmerksomhet, og hvis hun gjorde; burde du uansett ta det på alvor. Når noen går så hardt til verks at de velger å skade kroppen sin for at du skal ta de på alvor, så er det faktisk på tide at vi åpner øynene. 

Det jeg vil frem til er at vi har ingen rett til å degradere andre menneskers følelser. Eller gjette oss til de. Og jeg vet at alt for mange i dette samfunnet gjør det, fordi de mener selv at de har opplevd noe verre. Smerte er ingen konkurranse. Psykiske lidelser er ingen konkurranse. Det er på tide å lære oss det. 

Det er viktig å ta andre på alvor uansett hvor lite viktig du selv mener det er, fordi det kan bety hele verden for noen andre. 

3 kommentarer
    1. Words!😍 Du e stærk som tar opp akkurat det der, persona som har det vondt å e alein fortjene å bli sett å hørt på å få den hjelpa dem treng, alle e like mye verdt å det e ingen som e mer verdt enn andre. Noen har snakka me mæ om ka dem slit me osv, æ stille opp å lytte t ka folk har å si å prøve å hjelp dæm mest mulig, det æ får hør tbake e at dem har ønska flere persona som mæ som bryr sæ å snakke me andre om dæm e trist/lei sæ. Uansett om æ ikke kjenne den person som har det vondt så e æ her får allesammen uansett situasjon. Så stå på æ vil vær her får Dæå om du vil ha nånn å snakk me☺️❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg