DANIEL FJERNET EGGSTOKKENE


(Foto: Elin Holte)

13. januar 2016 skrev jeg et innlegg på bloggen om Daniel som endelig var klar til å vise verden hvem han var. Daniel- som er født i en jentekropp og før het Emilie, har i dag tatt enda et skritt videre mot å bli “helt mann.” (Innlegget kan du lese HER)
 

Klokken 07.00 tirsdag morgen møtte Daniel opp på Ullevål sykehus (Kvinneklinikken) og fikk på seg de kjente sykehusklærne de fleste har et hat/elsk forhold til. Han ble videre fulgt ned på operasjonssalen, og rundt klokken 08.00 fikk han satt veneflon. Plutselig var han borte. Operasjonen varte i ca. en times tid, og helt i ørska hadde Daniel fortalt sykepleierne at han hadde sovet godt. Heldigvis har han hatt minimal til ingen smerte så langt, og operasjonen har gått ganske feilfritt. Han har også fått besøk av to gode venninner! 

“De spurte meg om jeg tålte lite alkohol, for jeg trengte visst ikke så mye medisiner som de regnet ut…” forteller Daniel. “De er ekstremt flinke til å behandle transmenn her, jeg føler meg sett. Alle er veldig hyggelige, jeg har til og med hatt samtaler med sykepleiere om at man reise rundt i verden og leve livet. Det var koselig. Ja, og verden kan bli litt kjøligere, å ligge på Ullevål når det er 31 grader ute er verre enn å bli røska i.” 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg