Jeg er glad i deg

Jeg sier det aldri til noen. Jeg svarer ikke “jeg er glad i deg” når jeg får det av vennene mine, og på telefonen når lillebroren min sier det svarer jeg “neeeei…”
Jeg har ikke sagt det til foreldrene mine på det jeg vet. Har vel kanskje tekstet det en gang eller to. Og den jeg aldri, noensinne, kunne tenkt meg å si det til, er meg selv. Jeg har aldri følt på det. Jeg har aldri tenkt tanken. Jeg har aldri lært å ta vare på meg selv, men jeg har prøvd så godt jeg kan å holde hodet over vann og ta vare på andre uansett.

Så nå sitter jeg her da, og innser dette. Fordi noen spurte meg hvordan jeg kan være glad i andre når jeg ikke kan være glad i meg selv. Og poenget er ikke at jeg ikke er glad i folk (for jeg er det!), men jeg klarer ikke å si det til noen. Fordi jeg klarer ikke å si det til meg selv. Og hvordan man behandler seg selv reflekteres av og til i hvordan man behandler andre.

Men herregud som jeg prøver. Jeg prøver skikkelig hardt å bli glad i meg selv. Og en dag, kanskje et par dager fra nå, kanskje måneder eller år fra nå, så vet jeg at jeg klarer det.

(Og du kan også.)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg